tisdag 9 oktober 2007

Äntligen hemma!

Vi kom hem på lördag vid tre tiden efter en helt fantastiskt omtumlande vecka. Ja, jag känner nästan inte igen mig själv. Jag visste inte att det fanns sådana starka känslor… en euforisk förälskelse och en helt enorm oro (som börjar lägga sig lite nu efter en vecka, när man börjat lära känna krabaten och insett att familjen faktiskt överlevt!).

Tänk att alla föräldrar har gått igenom detta. Det går inte att beskriva jag tror att man måste ha upplevt det själv för att kunna förstå.

Men nu är vi i alla fall hemma, så grymt kööönt! Dagarna rusar förbi vi hinner inte annat än att pyssla om vår dotter och se till så vi själva får mat så är dagen över. Vi har börjat hitta lite rutiner med mat, sömn, blöjbyten, mat, blöjbyten, sömn, blöjbyten, mat … ;) Hon är fantastiskt snäll vår dotter och hon skriker inte i onödan. Det verkar vara en trygg och harmonisk liten tjej. Inatt sov hon över fyra timmar i sträck och det är vi som föräldrar väldigt glada över! Känner oss nästan utvilade såhär på morgonkvisten.

Nu undrar ni alla, förutom några få utvalda ”testobjekt”, vad hon ska heta… och hon heter Lisen Hägglund (andranamnet kommer sen)

8 kommentarer:

EMW sa...

Fantastiskt fin familj och vackert flicknamn! Kramar! /Mickan

Emma sa...

Välkommen Lisen! Grattis till härliga föräldrar och ett mycket fint namn! :)

Magdalena sa...

Välkommen hem Lisen, Hanna & Johan!
Du är ju så söt så det nästan gör ont att titta på dig =)
Fortsätt sova gott om nätterna.
Många många kramar // Magda.

Anonym sa...

Valkommen Lisen! Hur fin far man bli?!! Tusen kram fran h & s i s.a

Anonym sa...

Hmm, har skickat iväg ett inlägg trodde jag, men se, jaf har nog inte fattat hur detta funkar. Gör ett nytt försök.
Stort grattis till en liten dotter och välkommen till livet lilla Lisen.
Jag fick er adress av Ingmarie och ville skicka en liten hälsning. Kusin Sophia skickar också ett grattis via mig.
Många varma hälsningar från Lotta.

Anonym sa...

Ååå vad söt hon är, Lisen!! Tänk, nu har det liv som växt i dig, Hanna blivit en egen individ. Det är verkligen stort!!
Stor kram Therese

Anonym sa...

Ett sött namn till en söt tjej!! Mycket passande..=) Hoppas allt går bra för er, skönt att vara hemma igen och få in sina egna rutiner kan ja tänka mig!! Ser framemot lördag när man får träffa den lilla gotjejen!!
Kramar till er alla!

Anonym sa...

Åhhh vad fin hon är! Och vilket fint namn ni valt! :) Jag tycker hon ser ganska hägglundsk ut..

Visst är det fantastiskt, inte är det konstigt att man blir beroende? ;) Dessutom blir det faktiskt nästan bara bättre ju mer man lär känna dem (ni tror mig inte, men det är sant!)!

Stort grattis från Carro, Erik, Ines och Hilding!