fredag 12 december 2008

Kaosdag!

Idag är en riktigt jobbig dag, en sån dag då allt bara inte stämmer... Lisen var vaken inatt 1 timme och eftersom det var min natt var jag hos henne, men jag klarar inte riktigt av när hon är så vaken och inte förstår att hon ska sova. Jag blir bara arg och det funkar ju inte direkt... Johan kom och bytte av mig så jag fick sova till 7 iaf. Sen var det bara att gå upp för min del, medans Johan sov till 10. Under den tiden började vår stora tvättardag och jag försökte även städa upp och slutföra en del av gårdagkvällens julgodisbak. Det gick sådär med en gnällig dotter vid benen. Dessutom blev godiset inte så lyckat som jag tänkt. Eftersom Johan klev upp så sent så kom dagen aldrig riktigt igång. Han åt frukost vid halv 11 och då fikade jag och Lisen lite och helt plötsligt var klockan halv 12 och snart var det lunch. Hela förmiddagen bara försvann! Sånt stressar mig väldigt och med kaos i köket och bland tvätten så blir jag helt apatisk och kan inte göra nåt alls. Väldigt frustrerande. Dessutom är det inlämning av hemtentan idag och jag har mailat och ringt och försökt få tag på någon av våra lärare för att få lite hjälp med referenser, men icke då. Nu är det utskrivet och ofärdigt, men det struntar jag i. Är less på Jim Jones. Får jag en komplettering så blir det ju kul att ha nåt att göra över jul. (HA, det rimmade ju!)
Det är så skönt när Lisen går och vilar efter lunch för då har man chans att komma ikapp lite iaf. Har diskat undan ocoh vikt det mesta av tvätten. Behöver dock dammsuga, men nåt ska man väl göra imorgon oxå. Nu väntar jag bara på att Johan ska komma hem så jag kan gå iväg med tentan. Han har nog oxå en kaosdag idag. Han blir mer och mer ensam i jobbet för unite tyvärr. dessa sjukdomar, men va gör man?! Man måste ju lyssna på sin kropp, iaf så är det det som är normalt. Johan har inte riktigt tid för det, men han får väl börja lyssna efter nyår några dagar.

Jaja, det var ett klagansinlägg. Jag har iaf tvättat sjuka Sundholms veckotvätt så en god gärning har jag if gjort!
På återseende!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, jag är såå duktig! Jag vill ju vara som Lisen!! Lisen är bäst! Puss från Noah