söndag 7 december 2008

En blandning

Först vill jag börja med att be om ursäkt till alla pastorskvinnor, inte min mening att se förbi er.

Nu va det längesen hörrni. Det har hänt mycket sen sist men det blir nog en liten snabbgenomgång tror ja. Johan har varit i Sthlm och mamma har varit hos oss. Vi har haft det jättemysigt; bakat, julstökat, städat, myst, lekt och gått på stan. Det har varit skönt att slippa vara själv, Lisen är ganska krävande och jag har kunnat gå till skolan nån dag oxå. Det tog lite tid innan hon accepterade mamma ordentligt och hon var ganska ledsen när jag skulle gå de första gångerna. Hon har blivit väldigt mammig på sista tiden... men hon är gullig! =)

Nu i helgen har vi varit i Sandviken. Ner på fredag kväll och hem imorse, lite snabbt, men va gör man inte..? Det var namngivningsceremoni för Noah och stor del släkten och många av deras vänner var samlade. Hemskt trevligt och hemskt mycket fika och mat. Tyvärr hann vi inte träffas så värst mycket, men vi får väl ta igen det senare. Pappa hade med sig lite av mina gamla barnmöbler till Lisen så nu kan hon lägga dockan i en säng, laga mat på spisen och sitta på stolar vid ett (skriv)bord. Måste bara sanera dom först =) Eftersom vi inte ska ner på jul så fick vi våra julklappar av mamma och Tryggve nu och några av dom var i ju tvungna att öppna eftersom vi har möjlighet att byta dom på vägen hem om det inte stämde. Vi fick grytor (HAHA, Elina) och en stekpanna. Kan tyckas vara en tråkig present, men vi vart glada; hade ju önskat oss det. Nu kan jag slänga vår flagnande teflongryta. Äntligen!

Sen vill jag även skicka ut en vädjan, till er som känner er manade, att be för lill-Märta. Hon har det hemskt jobbigt och ligger just nu på Astrid Lindgrens sjukhus och kämpar. Hon behöver era böner!

Annars är det hemtenta som gäller denna vecka. Snart så är den här kursen slut, äntligen! Vill nån köpa min bok, Introduction to social psychology, så är den till salu! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättejättetack för att ni tog er ner hit och firade Noahs dag!! Vi är jätteglada för de, även om det blev en snabbis och vi inte hann vara så sociala!! Vi hoppas att vi kan fixa de snart, så vi kan hälsa på litegrann!!
Ha de toppen, och återigen Tack för allt!!

Pussar och kramar

Magdalena sa...

Men lill-märta...
Hur är det med henne?
Hälsa henne och henne´s föräldrar att jag tänker på dom mycket!!
Kramen.