måndag 9 november 2009

Hejdå Svininfluensa!

Efter en veckas isolering med svinet har vi nu blivit befriade från denna hemska sjukdom. Lisen hade feber i 6 dagar, i lördags eftermiddag blev hon kvitt den och orken kom tillbaka. Hostan har dock stannat kvar, och det lär den väl göra ett tag till gissar jag. Hon är rätt medtagen och orkar inte riktigt fullt dagistempo så vi kommer ha henne där några timmar varje dag bara för att hon ska få leka med sina kompisar och slippa hemmet för några timmar. Idag hade det då gått jättebra, men när hon kom hem va hon ganska slut. Efter bus med Olivia, som kom förbi tillsammans med farmor och farfar, somnade hon nästan i soffan till Bompa. Det blir nog en ganska lugn vecka för henne, en återhämtningsvecka. Hon är iaf lycklig över att äntligen få gå tillbaka till dagis och att få vara ute och leka i lekparken, som hon har längtat! Igår och idag har vi städat och tvättat ut alla svinbakterier så nu känns hemmet fräscht och fint! Tyvärr har ju Lisen lyckats smitta alla sina kompisar runt omkring sig och vi ber om ursäkt för det och sänder er all vår kärlek och uthållighet!

Jag har oxå min hosta kvar, men tack vare Tamiflu så klarade jag av svinet väldigt bra. Tror nog bebisen är tacksam för det oxå. Idag när jag var på MVC fick vi höra att han/hon verkade må kalas med, som vanligt, jättefina hjärtljud. Bebisen har oxå sjunkit ner i bäckenet, därav mindre ischias, men mer foglossning. Vet inte vilket som är värst, men det kan ju va kul att byta lite! =) Huvudet ligger neråt och är faktiskt redan fixerat, tack och lov verkar vi slippa vändning den här gången. Så snart är vi redo, BM tyckte dock att han/hon kunde vänta några veckor till... En kväll här under veckan hade jag makalösa molande förvärkar som gav mig lite panikkänslor. För det första va vi ju sjuka och att föda barn med svinet i kroppen är väl inte det bästa kanske, bebisen hade inga kläder och alla andra förberedelser har inte blivit gjorda än. Så nu har jag rotat igenom alla lådor med barnkläder och tagit fram de minsta, tvättat och lagt in i byrån bredvid Lisens, bara för att det ska kännas bättre. Nu ska bara vaggan upp från förrådet, sen är det fritt fram att komma. Av detta kan ni kanske även förstå att jag börjar bli lite less på detta tjocka tillstånd. Längtar nåt vansinnigt efter min snygga, något mindre kropp som kommer komma i sommar, håll utkik! =) Nä, men till och med Johan tycker att magen börjar bli obehagligt stor och han vill inte ens se hur bebisen förvrider min mage när han/hon bökar runt där inne... Men ok, några veckor till...

Jaja, skolan då. Jopp... Arbetsrättstentan gjordes ju i ett mindre bra skick, men dock är den gjord. Klara eller inte klara, det är frågan det och det är bara nåd om det går vägen, men det är det jag sätter mitt hopp till. Under förra veckan började vår nya kurs Leadership med all undervisning, litteratur och tal på det fantastiska språket engelska. Hade 200 sidor att plöja, nu är det 75 kvar och seminarieuppgiften är nästan klar. Fy va lång tid det tar att läsa engelsk text!!! Morgondagen går åt att plöja de sista 75 sidorna och förbereda det sista inför seminariet på onsdag. Det ska bli intressant att se vad lärarna förväntar sig av oss, men jag går väl dit med min knaggliga engelska nedtecknad på ett papper och hoppas att jag kan sitta i ett hörn och lyssna på mina klasskompisars perfekta engelska... =) Nädå, det ordnar sig!

vi hörs och ses, vänner!

3 kommentarer:

Elina och co sa...

Vi har ju en gång för alla bestämt att äga och ha allt gemensamt, så även svininfluensa...

De sju (åtta) musketörerna forever!

Amen

Sara sa...

Att dela med sig och vara generös är en fin egenskap tycker jag! =)

Vi pustar ut nu när Majas värsta pärs är över, nu lägger vi all energi på böner för Sundholmarna att de ska få städa bort grisarna från deras kroppar och lägenhet snarast!
Kram

Anonym sa...

Fy 17 för svinet alltså. Bra kämpat familjen! Har precis varit och fått mig en dos anti-svin (arton tusen pensionärer stod före mig i kön...) Kram! /Mickan