tisdag 24 november 2009

Nu kommer ett positivt och långt inlägg!

Nu ska ni få höra, gott folk!
Angående vår tenta i Arbetsrätt har det varit liv i luckan i vår klass. Över 30 st fick underkänt, 25 fick g och ingen vg. Den har fått så mkt kritik, faktiskt befogad sådan, att jag inte vart med om värre. En, för mig, negativ upplevelse förvandlades helt plötsligt till något komiskt och spännande. Ja, det hela slutar iaf med att kursansvarige lärare sänker g-gränsen med 4 p och vg-gränsen med detsamma. Detta till stor glädje för många i vår klass som låg precis på gränsen, däribland mig själv. Så för att förtydliga: JAG KLARADE TENTAN!!!!!! Det känns heeelt fantastiskt! Nu kan jag ägna mig åt den slappa kursen vi nu har eller rättare sagt ägna mig åt bebisen, livet, lägenheten, mig själv och min familj som har fått komma efter den här hösten... det här är nåd, bara nåd!

Jag vill härmed rikta ett stort, stort TACK till den grupp i vår klass som har kämpat för och mot den här tentan! Ni har gjort det helt fantastiskt bra!

Lisens mage har fortfarande inte stabiliserat sig, men efter ett samtal med min kloka lillebror har vi kommit fram till att det beror på att hörntänderna är på väg fram. Annars mår hon prima! Hon bestämmer väldigt mkt, eller iaf vill bestämma väldigt mkt. Hon har en stark vilja och vet hur allt ska göras. Ikväll satte jag mig på "hennes" plats bredvid Johan och jag fick snällt flytta på mig efter att ha fått höra att det sannerligen va hennes plats och inte min... =) Hon är ganska rolig ändå! och duktig! och stor! med långt hår så hon kan ha tofsar, sötaste ungen ever! =)


Bebisen har gått in på slutspurten av sin vistelse i magen. Det är nu 4 v kvar och jag har, som ni vet, haft mkt förvärkar och sammandragningar och en hel del illamående. Det hade jag inte förra gången, men efter att ha läst på en del forum på internet har jag förstått att det inte alls är ovanligt så här på slutet. Bebisen har sjunkit ner som den ska och är redo att komma ut och jag kan dela den känslan. Vi är redo! Speciellt nu efter kvällens glada besked om tentan. Imorgon ska vi till mvc för att kolla läget och se om vi närmar oss eller hur det är.

Johan är ganska slutkörd efter några veckors hårt arbete. Han har bestämt sig för att stanna hemma från Predikantveckan i år som är nästa vecka pga av bebisen, mig och hans egen hälsa. Hoppas på en förhållandevis lugn december där vi tillsammans kan ladda för förlossningen och tiden efter det. Han drog ju på sig ett trasigt knä när han cyklade omkull för nån vecka sen, men det blir bättre och bättre, tack och lov! Han upptäckte häromsistens att vår fina bil pajat lite, men idag har han tagit sig tid att titta över saken och nästan lagat den. Han är händig, min man! =) En sån skulle alla ha! Snygg är han oxå! Dessvärre (!) har den här synen varit lite väl vanlig på sistone... men han vilar ju iaf!


Nu har ni iaf fått en positiv uppdatering om vår familj! Idag har jag städat (längesen sist kan ja säga), tvättat och igår köpte jag nytt tyg som jag ska sy gardin av till Lisens rum. Fantastiskt att äntligen få tid till lite pyssel. Fram med julen NU!!!!

5 kommentarer:

Magdalena sa...

Grattis till din godkända tenta Hanna!!
Kram.

Killen med chokladkalender sa...

Hälsa lisen att man inte kan ha sandaler mitt i vintern!

Sara sa...

Åh, vad UNDERBART!! Tack gode Gud för det! =) Nu blev jag oxå på strålande humör bara för det, kanske skulle utnyttja det och göra klart lite projekt här hemma... Grattis kära du!!
Kram!

Ps. Angående Lisens sandaler tycker jag hon gör helt rätt, en titt ut genom fönstret räcker för att inse att det inte alls är vinter ute. Hejja Lisen! =)

Ellen Stensrud sa...

Jag visste att du klarar det du vill klara. Klarade tentan trots kort tid innan bebisen ville ut, svininfluensa o feber o Tamiflu pasient,sjuk dotter på 2år o lägenhet +++ Bra du har Johan, och ett bönesvar får jag lov att tro det här är. Kramar o grattis!!!!!!
Ellen.

Anonym sa...

Finaste du, vi tackar Gud med er! Tusen kram, h + s + a