tisdag 11 mars 2008

6 månaders kontroll

Idag har Lisen, 5 mån och 1 vecka gammal, varit på 6 månaders kontroll på BVC. Läkarundersökningen klarade hon galant och även utvecklingsmässigt var hon godkänd. Hon är duktig vår tjej! Det enda hon inte kunde det var att vända från rygg till mage, men hon är ju faktiskt bara 5 mån... =) Lisen tycker inte alls om att ligga på mage så hon vänder sig ganska snabbt till rygg igen så varför vända sig i ett läge som man inte tycker om att vara i alls?! Hon har ju trots allt 3 veckor på sig... Hon kan mycket annat iaf!
Det var även dags för vaccination nr 2. Den gick lekande lätt, hon märkte inte ens när Katarina stack henne, hon var alldeles för upptagen med att leka!
Hon vägde 6100 g och var 62 cm lång. Tacka vet jag ersättning plus! haha! Med den har hon exploderat och blivit lite härligt tjock. Vi har lagt potatisen åt sidan för ett tag och har nu gett oss in på palsternackan. Det går lite bättre så nu är det en iskubspalternacka varje lunch. Snart ska vi nog prova morot, är så nyfiken p hur hon reagerar! Sen får vi försöka smussla in potatisen igen!
Härliga tider!

2 kommentarer:

Erik, Therese och deras UNDERBARn sa...

Ååå så hon växer... söta lilla Lisen... Din blogg är verkligen uppmuntrande och den gör att jag verkligen längtar tills Pyret kommer... brukar gå in här och läsa när ja e lite less... =) Ta hand om er!! Kram

Anonym sa...

Hanna veet du vaad?? Jag glömde helt bort OTH idag?!?! HUR kan man göra de...kom precis på de, och nu sitter jag och väntar på att de ska komma hem!!! Får hoppas att det är bättre än förra veckan!!

Igår kände vi de första riktiga sparkarna! Både jag och Simon så de va riktigt mysigt!! Fast de har väl vart lite smårörelser tidigare också, men de va först igår som man verkligen förstod att det va sparkar..=) Så nu händer de grejjer!!

Lisen! Jag förstår om du inte är så förtjust i palsternacka o morötter..jag skulle inte heller vilja äta de! När du kommer ner hit så ska jag och morbror försöka smussla i dig lite fruktpure istället, de tror ja du kommer gilla!!! Men sschhyyy säg inget till mamma och pappa! ;0)

Många Kramar till er alla!! Vi längtar till ni kommer!