tisdag 11 mars 2008

Äntligen vardag!

Åh, va skönt det är att det äntligen är vanlig vardag igen! Det känns som om vi varit på väg nånstans i 2 veckor nu ( en vecka var vi ju iofs i åre) och det är kul ett tag, men oj så skönt det är att bara vara hemma, i samma lunk som förut. På ett sätt skönt att inte ha nåt å se fram emot i det närmaste, får man säga så. Längtar efter vardag med Lisen. Städning, brödbak, pyssel, promenader, träffa vänner osv. Att bara få vara. Läsa. Jag hittade en härlig klassiker på smygbokrean på ica, Skärgårdsdoktorn i pocket. Det är en så härlig bok att bara ligga och läsa, det händer inget märkvärdigt, men bara skönt att få vara i nån annans vardag. Har inte riktigt "tillåtit" mig att ligga och läsa på dagarna, för så ska man ju göra nåt praktiskt, men jag tror jag måste lägga ner lite prestation. Passa på att vara hemma. Snart är det slut på det och då kastas man in i en annan, säkerligen mer hektisk vardag och då är det inte säkert att det finns tid till det. Det är så skönt oxå att Lisen har fått in riktiga rutiner och tider. Hon vilar och äter samma tid varje dag, hur skönt som helst!
Jag ska börja jobba lite extra på Station nu. Ska bli skönt att komma iväg en sväng då och då, när jag känner för det. Funkar ju bra nu när jag inte ammar Lisen mer än morgon och kväll så då kan ju Johan ta hand om henne oxå! På lördag t.ex ska jag på en kvinnokonferens i kyrkan hela dagen och då ska Johan, Joel och David vara hemmapappor! Jätteroligt!

Helgen har varit bra. Vi va med Robbin och Caroline på lördag och åt middag och myste framför Melodifestivalen. Söndagen tillbringade Johan på Idun och förberedde för en lovsångskonsert senare på kvällen och jag och Lisen var på kyrkan och sen kom Hägglunds från Strycksele för att vara barnvakt till Lisen. Tänk va häftigt att få ha en lovsångskonsert mitt i stan på Folkets Hus där ca 500 pers står och upphöjer Jesus. Helt fantastiskt!
Igår hade vi en riktig hemmadag där vi bara myste och grejade hemma. På kvällen kom Emil och Stina hit och mös.

Tänk ändå va bra vi har det! Vi har vår lilla familj, vår älskade Lisen, en fin lägenhet, bil, pengar så vi klarar oss och våra fantastiska vänner och släktingar! Vi är så glada för er alla!!

Tack Herre för vårt fantastiska liv!

Inga kommentarer: