lördag 14 juni 2008

Lisens galna upptåg

Vår lilla tjej har verkligen blivit vår stora tjej. Hon utvecklas helt kollosalt mycket nu för tiden.
Bara de sista dagarna har hon lärt sig att ta sig fram själv. Här kommer en video på detta:



Eftersom hon nu börjat ta sig fram så är sladdar och pappas reciever det roligaste. Hon tar sig fram till kontakten i hallen och så sätter hon sig där och börjar dra. Hon har ett väldigt tålamod (måste ärvt det efter pappa... =) ), det märkt tydligt. Hon är oxå inne på att stå överallt och mot allt. Hon kämpar järnet för att dra sig upp mot lämpligt föremål, typ benen på hennes stol, ugnen eller något annat intressant. Oftast går det ju inte så bra, men tålamod det har hon.

Idag så rev hon ner sin första blomma. Blommorna på fönsterblecket i vardagsrummet är snart väldigt hotade. Blir väl till att rensa blankt där... Jättefint säkert! Hm... men va gör man inte för att behålla sina fina krukor och blommor hela! =)

Här kommer några fler bilder på vår lilla (stora) prinsessa!

Lisen och farmor i locklådan ----------------------------------- Olivia läser om Lilla lejonet


Så här glad kan man va efter vilan ---------------------------- Bröllopsfina

6 kommentarer:

Elina och co sa...

Åh, vad duktig du är Lisen, såg att du var på gång med förflyttandet sist vi myste. Vilken underbar spa-dag. Känner ett starkt behov av något liknande inom kort, barnvakt någon!? :)

Elina och co sa...

Lisen, Lisen, nu har jag köpt ett litet gulligt badkar så du kan bada hos mig också, hurra va!?

Milly

Ps. Jag har börjat kissa på potta, 2 gånger succé, en gång utanför.

Anonym sa...

Jaa jag har mina ljusa stunder ibland jag också..jag kan bara jag vill..=) Men nu har jag ju en massa tid över så nu funkade de ju bra att baka..o skoj e de också! Får se de blir nåt mer bakat idag kanske...ska ialla fall tvätta..=)
Igår mystes de med bebis, såå liiten va han..nu längtar man ju som en tok! Men förhoppningsvis så är det ju inte så lång tid kvar nu ialla fall..=)

Lisen så duktig du är!! Nu tar du dig framåt också! De är som mamma säger, du är ingen liten tjej nå längre!!

Puss o Kram

Magdalena sa...

Hej hej.

Titta gärna förbi på bloggen, finns en inbjudan där som ni gärna får ta till er ;)

Kram!

Simon sa...

En vanlig människa hade ju plockat upp barnet efter att det vält blomkrukan och skriker högt av rädsla...men ni tar fram kameran ni! Haha

Anonym sa...

Tack, eller nåt sånt..haha!! Får den kommentaren rätt ofta nu för tiden tycker ja..haha!! Fast nu märker man till o med skillnad från dag till dag! De jobbiga e att bebis ligger så högt upp så de går knappt att sitta ner...och stå de orkar jag inte..haha...dilemma eller what! =) Men nu e de ju snart över..snart e kusinen här!!!

Trevlig midsommar på er! Hoppas ni får en kanonhelg! Puss o Kram