onsdag 29 oktober 2008

Dagisplats

Idag har vi fått brev om att Lisen fått dagisplats på Matrisen på Östteg. Det är en tillfällig förskola som barn hamnar på som inte fått plats på det dagis man sökt i första hand. Matrisen ligger på ett industriområde 4,3 km hemifrån oss. Vet inte om jag vill skola in henne på 2 dagis... Eftersom detta var vårt 3:e val (och i princip det enda alternativet om vi ska ha nån plats nu) så får vi stå kvar i kön på vårt 1:a och 2:a val, vilket är skönt. Så när det blir en plats ledig så får hon byta dagis och börja om inskolningen. Gillar det inte riktigt, men alternativet är att vänta tills det blir nån ledig plats på Sofiehem, vilket kan dröja ända till sommarn och så länge kan ju inte Johan va hemma med henne. Det är inte ultimat att ha det som vi har nu, jag pluggar 100%, Johan är hemma 50% och jobbar 50%. Men en termin funkar det, men hon måste ju in på dagis så det är väl bara att tacka ja och sen vänta på plats härikring.

Annars tentapluggar jag, ekonomisk historia. Har gjort klart första momentet, 2 to go. Det är så mycket som jag inte greppar i ek. hist. men det är nog tanken att jag ska fylla några luckor under tiden fram till tentan. Det sista momentet har jag ganska bra koll på eftersom vi just läst det. Idag har jag suttit och läst om Sv ek från 70 och framåt, jätteintressant, men mycket att ta in! Nu väntar arbetsmarknaden och allt som har med den att göra. Ska köpa 2 A3 papper idag och tejpa ihop för att göra en ordentlig tidsaxel.
På tisdag smäller det!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men lycka så till! Tusen kram, h

Hasse sa...

OK Hanna. Stå på med plugget. Du är duktig. Det vet Pappa.
O grattis till dagisplatsen.

Magdalena sa...

Nja... ett tag till får ni nog allt vara lite nyfikna ;)
Kram!!

Anonym sa...

Jaa dressen är ju bara så fin..och mysig också! mjuk och skön..perfekt att ha under overall!! Supernöjd med mitt köp..haha! Storlek 74 har han på den också..hahahoho!! Snart är han om Lisen den här skiten..;0)
Ska bli spännande att prova babysim på söndag..får se vad han tycker om det..=)
Många kramar till er familj!

Anonym sa...

Er blogg har fått en utmärkelse, se min blogg..=)

Magdalena sa...

Sorry Hanna.

Men tro mig, det dröjer ett tag till ;)
(är nästan lite kul att reta dig så här, eller du och du...typ alla)

Kram!