måndag 3 november 2008

Tentadags

Ja, imorgon smäller det. Kl 13 delas frågorna ut och innan 19 ska vi va klara. Tycker det ska bli kul, under förutsättning att man har någorlunda koll på frågorna och framför allt svaren. Lägligt nog så kom prövningen; jag vart jag jätteförkyld natt till torsdag, precis då jag skulle börja läsa och sen har det hållit i sig. Förkylningen har tagit ut sin rätt, jag hostar och är täppt i näsan och har varit ganska utslagen, men igår och idag har det börja vända. Nu sitter det mest på rösten och halsen. Men det är ju ingen höjdare att sitta i en tentasal och hosta, men det får jag väl bjussa på. =) Så jag har väl inte haft orken att läsa så som jag tänkt, men jag känner mig lugn, inte alls nervös faktiskt och det är skönt. Vem kan va emot oss, när Gud är på vår sida? Det som verkar hopplöst går jättebra! En härlig barnsång att förlita sig på även i vuxen ålder.

Lisen och Johan börjar givetvis känna av förkylningen oxå, så vi säger varje kväll att "i natt kan bli en spännande natt..." Lisen kan ju få för sig lite vad som helst på nätterna när hon är sjuk, så det återstår att se när det kommer. Skulle inte förvåna mig om det slår till inatt bara för att. Annars har hon börjat få separationsångest när hon ska sova igen. Hela hösten har det ju gått jättebra att lägga henne, men de sista nätterna har hon varit jätteledsen när vi går ut, än fast hon är jättetrött och bara vill sova. Men bara vi finns i rummet så lägger hon sig ner och somnar själv så förhoppningsvis blir den inte så långvarig.
Hon har även börjat äta själv med sked. Hon ska ha en egen sked som hon tar i pincettgrepp längst ut på skaftet och så rör hon runt i skålen med mat. Då och då stoppar hon in skeden i munnen och har hon tur så har nåt fastnat och följer med in. Hon är jätteduktig! Se själva när hon äter med sked:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad du är duktig Lisen!!!!

Anonym sa...

Hejja Lisen!! va du är duktig!!!

Anonym sa...

Hihi, jag smäller av så söt!