torsdag 27 november 2008

Då så...

Ja, nu är det alltså klart. Fick G på min stora feta tenta och det känns faktiskt skönt.Den har fått väldigt mycket kritik den här tentan. Ekonomisk historia frågorna var av essävariant och man skulle med historien i bakgrunden sia om framtiden.. vad är det för historia.. ??? Det har även varit alldeles för stora och olika moment som förts samman i en och samma tenta på 6 timmar. Hade jag fått omtenta på nån del hade jag inte gråtit alls.
Igårkväll var Johan, tro det eller ej, hemma. Vi firade min tenta med ägg- och räkmacka, kexchoklad till efterrätt och så toppade vi med årets första glögg med pepparkakor. Till detta följde Bonde Söker Fru och Oskyldigt dömd. Under tiden plockade min fina man upp jullådorna och började plocka i dom. Det händer inte så ofta att han intresserar sig för sånt så jag bara låg på soffan och njöt av synen. =) Han har en pysslig ådra, än fast den inte kommer fram så ofta.

Idag har jag ingen skola. Vi håller på med en film och idag skulle dom klippa ihop spektaklet så jag anmälde mig som frivillig att inte delta =) Hade inte bidragit med särskilt mycket ändå... Den här kursen är oxå väldigt märklig måste ja säga. Inget är obligatoriskt utom filmvisningen till hemtentan. Detta medför att seminarierna/argumentationsövningarna blir lite på dagisnivå eftersom många väljer att stanna hemma. T.ex till på måndag ska vi läsa 3 artiklar om Stanford prison experiment och om att sekter hjärntvättar sina medlemmar på engelska om vardera 9-15 sidor. Kunskapen har vi ingen som helst användning för senare, utan den är bara till för att användas vid argumentationen. Så tråkigt att pressa in sån info när man istället kan koncentrera sig på att läsa den stora svårt engelska kursboken istället... jaja, det är som ett stort skämt, men jag går ändå! =) nä, på måndag ska ja va hemma. Johan ska till Sthlm på Predikantveckan och han åker på söndag kväll och mamma kommer på måndag em. Men jag lider inte! =)
Jag och Lisen har varit på öppna förskolan idag. Fullt ös i 2 timmar sen hem och äta lunch och sen somnade hon som en stock i vagnen. Själv njuter jag av kaffe och kexchoklad!

Inga kommentarer: