söndag 23 november 2008

Ja, nu va vi där igen...

Förkylningstider igen... På Lisen rinner näsan för fullt och inatt hade hon feber. Vi får väl vara tacksamma för den månad vi fick vara friska! =) Johan har jobbat hårt i helgen trots att han är sjuk och han blir ju inte direkt bättre av att köra på. Och inatt har Lisen givetvis inte sovit som hon ska... Hon har vaknat en gång i timmen och gråtit; jag fick panik för jag hade just somnat in i djupsömnen och när jag väl gick till henne hjälpte ingenting så jag gick in till Johan så han fick ta henne... Jag vart till och med irriterad på henne för att hon inte förstod att jag var där och att hon kunde sova lugnt. hahaha! Hade dåligt samvete eftersom jag visste att Johan behövde sova, men jag trodde jag skulle börja gråta. När han går dit så blir hon givetvis lugn och somnar...Han har så mycket tålamod!!! Kl halv 4 vaknade jag av att hon grät så jag gick dit. Märkte att jag trampade på nåt och så ropar Johan AJ!! och jag var jätterädd! Hade helt glömt bort att han sov där inne... hehe
Kl 7 kom han in med henne och nu ligger han och sover. Jag och Lisen tittar på barnprogram.

Så jobbigt att förkylningar ska ta så hårt på nätterna, vi som är sååå beroende av sömn. Men har man barn får man skylla sig själv =) Det är bara att bita ihop...

Igår var en hektisk dag minsann. Jag hade Lisen på morgonen så vi gick upp vid halv 8 och började baka. Tekakor och pepparkaksbondbakor vart det. Vid 9 gick vi in och väckte Johan och efter frukost satte han igång att baka rulltårtor till kvällens MMGfest. Jag skulle börja jobba kl 12, men fick rycka in kl 10 pga sjukdom så jag åkte mitt i kaoset. Skönt! =) På Station var det lite kaosigt och vi kom aldrg riktigt ikapp på mackfronten, vilket är så jobbigt. Jag stod och gjorde mackor och hörde ekot kl 13,14 och 15... =) Det är inte direkt så att man hinner sätta sig ner och fika på lördagar inte...Kl 13 pratade jag med Johan och då hade han just satt sig för första gången sen i morse. Tala på fullt ös! Kl 15 kom dom till Station för att börja sätta ihop bord och stolar inför festen och Lisen var pappakinkig hela eftermiddagen. Kl 16 slutade jag och då gjorde jag 45 mackor till dom och sen åt jag och Lisen middag, eller mest jag för Lisen ville inte ha köttfärspaj... vid 18 var vi hemma och då stod badning på schemat och sen var det till att lägga en mycket trött Lisen. Efter det kom Carro hit och då kunde jag äntligen pusta ut efter dagens bravader. Gick och duschade och fixade fika och sen satt vi framför Sjärnor på is och pratade och fikade. Vid 21 kom Johan hem och dom åkte hem. Då gick vi i säng! =)

Idag är det Afrikamöte, det börjar kl 10 och kommer säkerligen hålla på till 14, dom kan det där med långa möten=) Tror vi stannar hemma och kurerar oss! Ikväll är det sista Ensam mamma söker, så spännande!

Ha en härlig dag! Här snöar det och är -10, HUU

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lilla Lisen... sjukling, Alva är oxå sjuk, som sagt, men jag hoppas att det håller på att vända.. de säger att det ska göra det när näsan rinner...

Jo, bokstäverna köpte jag på pandoru för 16 kr/st, och så färg på det... 40 kr/flaska... men då räcker färgen läääänge!! Tavlorna har jag köpt, eller jag färglägger dem själv. Prinessan är ditritad innn.. =) Tycker verkligen att de är söta.. =) de kostade 29 kr tror jag bestämt.. och så är det ju schysst att ha lite akrylfärger.. kostar typ en hundring för 12 färger... har ni inte panduro i umeå kan man alltid beställa från deras hemsida...

kram

LILLA FAMILJEN SKOOG sa...

Ja, ensam mamma får man inte missa! :) Intensiv dag ni haft!! OCh sjuka och allt.. hoppas ni alla är friska snart. Själva e vi i åmål - synd att inte ni är det med!! kramar

LILLA FAMILJEN SKOOG sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.