onsdag 21 april 2010

Bilvårdsdag

Igår var en riktig städdag. På förmiddagen städade jag lägenheten ordentligt och tvättade duschdraperiet , städsakerna och en vittvätt. När jag hämtat Lisen från dagis gick vi ut hela familjen för att städa bilen.

Lisen lekte i en äcklig snöhög
Oliver satt och tittade eller sov
sjuka Johan satt på en pall och drog dubben ur vinterdäcken så de förvandlades till sommardäck. Han drog säkerligen flera hundra dubb, men hann bara med ett däck.
Jag städade bilen på insidan, tog ut barnstolarna och tog till och med upp Lisen stol och tvättade upp klädseln... =)

Så nu är bilen härligt vårfräsch på insidan, bara utsidan kvar och några däck...

Jag förvånade mig själv igår alltså, så fruktansvärt effektiv. Men jag bröt ihop på kvällen när jag för 100:ade gången hade gått med lisen till sängen och till slut fick henne att somna. Mat/fika, dusch och sömn var det enda som gällde.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Du är duktig du Hanna

Ellen sa...

En familj som ä riktigt bra på team-work!!

underbaraclara sa...

Heja på hörni!