måndag 16 augusti 2010

Ett beslut!

Ja ni vänner, jag har äntligen fattat ett beslut ang hösten. Jag tackade nej till jobbet och har bestämt mig för att börja/fortsätta plugga. Det känns som ett bra beslut. Inte bara för att jag ska utbilda mig, få ett jobb och tjäna massa pengar, utan för att vårda mina relationer till fina fina vänner jag fått från min gamla klass. Detta görs ju mycket lättare genom att vara på plats. En av dom kommer jag att gå tillsammans med i vår när jag börjar och dom andra kommer jag ju träffa förhoppningsvis på Universitet om inte annat. Så jag får två goda saker samtidigt, utbildning och behålla mina fina pluggvänner! =) Min plan nu är att läsa några distanskurser och skaffa mig ett hederligt ordentligt extrajobb. Idéer nån?

Det som gjorde att jag kunde fatta mitt slutgiltiga beslut var att efter förra bloggen hörde två kompisar av sig som var intresserade av jobbet om inte jag tog det. Det betyder ju att jag inte har ställt kyrkan helt på 0 igen, utan jag kunde ge dom 2 väldigt bra förslag på väldigt kompetenta personer. Kändes skönt!

So, ge mig en kalender, schema, böcker och ett block. Universitetet, here I come!

3 kommentarer:

Sophy sa...

BRA HANNA!! Ett beslut jag inte tror att du kommer ångra!! Bra jobbat!! Ett tips på extra inkomst är ju att gå till Maxi eller någon annan butik! Såhär efter sommaren brukar många sommarjobbare falla bort, när man sett vad dom går för, och då behövs oftast ny extrapersonal!! Ett tips! Annars kan man ju alltid sitta och ringa runt som telefonförsäljare, inte så glammigt kanske, men det ger en extra inkomst och det är ju det som är de viktigaste! Vet inte hur det ser ut i Umeå, men här i sandviken finns pooler där man kan sätta upp sig som vikarie i skolan och förskolan..de är ju i och för sig på dagtid och kanske inte optimalt i vår, men nu i höst kan det ju fungera! Kan man välja själv hur mycket man vill jobba!! Några förslag ialla fall!

Ellen sa...

Jättebra!!

Anonym sa...

Klokt Hanna! Framför allt blir jag glad att du inte maxar procenten - trots att du KAN, och trots att det ju ÄR så roligt att testa gränserna! :) Dessutom kanske vi kan få till vår lunch-dejt? Kramar i mängd / rum F 227