måndag 16 augusti 2010

Slut på semester, tillbaka till vardagen!

Nu börjar livet igen. Johans semester är slut, han åker på läger i veckan. Sen är han hemma 1 dag, min födelsedag, sen åker han till Stockholm på Världspingstkonferensen hela veckan... Tala på järnet direkt! Nu är det dags för mig och barnen att lära oss att vara själva i huset... Kommer troligen gå ganska så bra tror jag.

Idag börjar Lisen dagis, sitt nya dagis. Inskolningen börjar med att "hennes" fröken kommer på ett hembesök. Hur bra är inte det då? Sen på tisdag ska vi till dagis och börjar inskolningen där. Det känns som att det kommer gå ganska så bra denna gången. Det är ju hennes 3:e inskolning och nu vet hon ju verkligen vad dagis handlar om. Hon vet att vi lämnar OCH hämtar, hon kan prata och kommunicera med andra så dom förstår, hon älskar att leka med andra barn. Oj, va hon vuxit under sommaren när jag tänker efter! Det är en mycket större tjej vi inskolar denna gång om man jämför med första inskolningen. Då var hon 1 år och 4 mån, liten, kunde knappt inte äta själv och absolut inte prata; men det gick ju kalas ändå.

Nu, mot hösten! Jag behöver en kalender!!!!

Inga kommentarer: