onsdag 13 oktober 2010

En ovanlig dag på jobbet

Idag har jag jobbat. Det vart dock inte en vanlig dag i kafeét, utan idag fick jag äran att va med nere i köket där det pågick vilda förberedelser inför kvällens stora fest i konsertlokalen. De hade beställt snittar och plockmat så vi förberedde i en väldig fart! Hur kul som helst, men det va lite mycket så vi hann inte fika... Och när vi väl tänkte fika behövdes jag i kaféet så då va det bara att fortsätta där tills jag slutade. Då ringde jag till Johan och fick honom till att hämta mig med bilen eftersom jag va alldeles för trött och hungrig för att cykla snabbt hem. Ikväll bytte vi bara av varandra så vi körde Johan till kyrkan där han hade några träffar. Hann knappt träffa barnen idag så vi lekte en stund i lekrummet innan sängen. Nu sover dom och jag ska sätta mig i soffan och äta svärmors paj!

Här kommer några bilder från dagens skapande:

Här ser ni ett av mina uppdrag. Tunnbrödsrullar med bl. a. vindelrökt skinka och ett par med skagenröra.

Evelina och Stina slet sitt hår över dessa underverk. Fina och feta blev dom. Kyckling, soltorkade tomater och basilika.

Ost och oliver

Fantastisk mangosalsa på finfina skedar

Inga kommentarer: