onsdag 27 oktober 2010

Mångfald

O, jag sitter och skriver på en oerhört intressant examinationsupppgift. Den handlar om mångfald och hur man arbetar med mångfald på arbetsplatsen. Hur fylla en arbetsplats med mångfald? Till en början när jag va ny i ämnet, det vill säga en vecka sen, tänkte jag att mångfald handlar om invandrares vara eller inte vara på arbetsplatsen. MEN tänk va stort begreppet är och va mycket och många det inrymmer. Mångfald handlar ju om alla; kön, ålder, sexualitet, handikapp, invandrare osvosvosv...

Har läst en så bra bok, som bara blev tvungen att köpa Hur möter vi mångfalden på arbetsplatsen? av Katarina Mlekov och Gill Widell. Den belyser ämnet ordentligt och framför allt intressant är kapitlet om rekrytering. Hur rekryterar man mångfald utan att diskriminera?! Går det ens?

Hörrni, ge mig lite tips och tankar. Detta är så intressant att jag blir riktigt engagerad! =)

Inga kommentarer: