lördag 23 oktober 2010

Mamma och barndag

Idag är jag och barnen själva. Johan är på ungdomshelg i Holmsund. Dock är jag ju inte helt kry, men det får gå ändå... I förmiddags va vi ute och åkte pulka, stjärtlapp och gjorde vår första snögubbe. Den blev finfin!


Efter lunch och lördagsgodis är det dags för aktiviteter igen. Sörjer lite över att jag inte kunde gå på Barnloppis på Nolia idag, men tänk va pengar jag sparar! : ) Pojken sover en riktig långvila verkar det som, undrar just när han ska vakna och äta lunch...!
Så här i efterhand kan jag meddela att han sov cirkus 2½ tim. =)
Vi promenerade bort till Ljungblahds där lekte Lisen med Vanessa i lekparken, Oliver spanade in Keila och jag och Anna pratade. Jättejätteroligt!

Innan Bolibompa bakade jag och Lisen blåa och rosa godismuffins. Hur roligt som helst! Bara att dela upp smeten och hälla i lite karamellfärg.


Själv gjorde jag tre stycken med schweizernöt i. Vuxenmuffins! Till Bolli smakade vi var sin godismuffins, men när Lisen ätit halva va hennes mage helt full så hon fick snällt lämna sin del till imorgon. Till frukost ska även pappan få äran att smaka hennes blåa muffins. Så det så!

En härlig mamma och barndag måste jag säga. Dom är alldeles underbara mina barn, om ni inte visste det...! =)

Inga kommentarer: