fredag 8 oktober 2010

Kvällsdramatik

Håhåjaja, vilken eftermiddag/kväll! Lisen har haft riktiga födslovåndor med nr 2. I gråt och förtvivlan har hon kämpat, tyvärr utan resultat.. så kommer det inget imorgon blir det ett försök med Microlax...
Oliver har kräkts överallt och på allt. Han har dessutom ramlat och slagit sig ett antal gånger med den naturliga följden storgråt. Mitt i allt detta har jag en planerad chatt med mina gruppvänner i plugget och Johan måste åka till Station. Va säger man...? ja... Avslutar så snabbt som möjligt chatten och tar med barnen upp för bad och tvagning av pojken. Spolar upp badbaljan till Lisen i duschen och går till tvättstugan bredvid och sätter Oliver i tvätthon för att lättare kunna göra rent honom. Mitt i tvagningen ropar Lisen innifrån duschen att nu är det dags igen... Upp, fullt i skum på kroppen, på med en bajsblöja (japp, hon är livrädd för att göra nr 2 nån annanstans än i blöjan och nu är inte övningsläge) samtidigt som jag måste hålla koll på pojken inne i tvättstugan. Men, inget denna gång heller och jag tvättar pojken så fort som möjligt och klär på honom under starka protester. Suck! En klar, en to go. Snabbdusch på flickan, upp så fort som möjligt och stänga dörren till duschkabinen innan Oliver kryper in i duschen och ner i badet med pyjamasen på... Jag hann och Oliver vart än en gång vansinnig. Underbart! Fram med pyjamasen till Lisen så hon kan ta på sig den efter hon tagit bort täcket från sängen och bäddat med en filt istället... Ner och göra välling och båda barnen blir äntligen tysta med var sin flaska. Efter välling, snabbborstning av tänder och sen i säng med ungarna. Läser en bok, ber och säger god natt. Båda somnar på en sekund, TACK och LOV! En helt underbar kväll och inget godis... Blev till att sno ihop en chokladbollssmet som rullas och skjuts in i frysen. Av med kräks- och snortröjan och jeansen, på med myskläder. Sätter mig i soffan och slickar skålen i väntan på att bollarna ska stelna.
Här är vi nu, fram med chokladbollarna!!!

Idag upptäckte jag att Lisen vuxit ur sina galonvantar och fleecebyxorna är på upphällningen dom med. Som tur är fick hon en oväntad födelsedagspeng så jag for iväg och hittade till slut dessa supersköna fleece/nånting-byxor.


Supervarma och sköna! Hon kommer inte frysa på en fläck på benen i vinter. Tyvärr hittade jag bara rosa och röda galonvantar så imorgon blir det till att åka en ny runda efter blåa. Det är blåa hon vill ha förstår ni.

Som sagt, nu till chokladbollarna och te. Struntar i mackorna och går rakt på godsakerna ikväll! Imorgon blir det utedag med en liten del av hemgruppen. Hoppas på kalasväder! =)

1 kommentar:

Önnbo sa...

Hejja Hanna!!!
Jag tror att jag vågar säga att jag förstår vilken kväll du haft... och fredagskväll till på köpet.
Mumsa på med all rätt!