söndag 18 maj 2008

Allt möjligt

Jahaja, nu är det söndag kväll. Ännu en helg har passerat. Känner mig ganska likgiltig till det faktiskt, blir väl så när man är hemma jämt och Johan jobbar även helger... =) I veckan som gått har jag känt att det måste hända nåt. Jobb eller vad som helst, bara jag slipper va hemma! Men det har det givetvis inte gjort, har varit hemma mestadels. Någon dag tog jag tag i mig själv och gick och hälsade på en kompis på Haga. Fick kaffe och våfflor, underbart! I går kände jag än en gång behovet av att komma bort, så vi tog vår fina bil och åkte hela vägen till Vindeln och hälsade på våra vänner David, Linda och Jonna. En jättetrevlig eftermiddag blev det och det kändes precis lagom, ganska ok att komma hem...

Annars är det fullt ös på Lisen. Hon lär sig så otroligt mycket hela tiden nu. Hon har börjat dra sig upp när man håller henne i händerna eller mot ugnen, hon gör småsmå försök till att krypa men eftersom hon inte gillar att ligga på mage så ger hon upp ganska snart. Tror hon snarare kommer köra på rumpvarianten. Det kommer mer och mer att hon drar sig fram på rumpan, men ibland tar hon i så mycket med armarna och kroppen har nästan sugit fast i golvet och resultatet av detta kanske ni kan räkna ut; hon ramlar framlänges med huvudet före. Nu är vi inne i slå-sig perioden. Men så är det väl när man ska lära sig att klara sig själv.. ;) Hon kämpar iaf väldigt duktigt!

Något annat vi gläds åt är att famljen Söderlund har utökats med en liten Alva. Jättegrattis Therese och Erik! Ni har en fantastisk tid framför er.

Nu ska Lisen börja gå i säng. Hon hälsar er alla med god natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

De är precis sådär jag också tror att jag kommer börja känna..jag som vill att det ska hända saker hela tiden...fullt upp kommer jag säkert ha, men jag kommer inte vilja sitta inne i lägenheten hela dagen...=)

Gonatt tillbaks till dej Lisfis!=)

Magdalena sa...

Fina Hanna.
Om det fortsätter kännas "surt att vara hemma" i veckan.. Så kommer jag mer än gärna och lånar med mig både Dig o Lisen ut på nå äventyr och fika...
Så vad säger du, är det en deal?!
Kramar Magda.

"ring ring bara du slog en signal"