fredag 9 maj 2008

Fullt ös medvetslös!

Idag har det varit en blåsig sommardag. Efter lunch tog jag och Lisen med oss en filt, kaffe, banan och leksaker och gick ner på gräsmattan. Vi har ju faktiskt en gräsmatta här nedanför som är fullt användbar, men man sitter mitt i blickfånget för andra hyresgäster och för människor på väg till eller från stan, men va gör man inte för lite gräsmattekänsla!? Iaf hade vi det härligt! Det svåraste var att skydda Lisen från både sol och blåst eftersom dom kom från motsatta håll, men det gick. En promenad runt filten hann vi oxå med. Lisens favorit just nu är att stå upp, gärna dra sig upp och sedan ta en liten promenad. Hon skrattar hela tiden! =) Ska bli spännande när hon kommer på att hon kan dra sig upp utan föräldrar, typ mot ugnen eller liknande. Hon är ju fortfarande ganska frustrerad över att hon inte kommer nån vart, men snart så bryter det nog igenom!
På eftermiddagen kom Elina och Milly hit och lekte (iaf Milly). Under barnprogrammen passade Milly på att dra fram alla Lisens böcker på golvet och hämtade och lämnade andra saker i hela lägenheten. Sen halkade hon fram på böckerna på vardagsrumsgolvet, alltid bärandes på nåt nytt. Hon är helt fantastisk! Fast det tar på att passa två barn. Ett som drar fram allt och ett som ligger och snurrar på golvet och väntar på underhållning. Men så är det väl att ha två barn, lika bra att börja träna för framtiden.
Nu har dom åkt och lägenheten är tyst. Så skönt det är med tystnad efter en full dag! Älskar när det är liv och rörelse, men så skönt på kvällen när Lisen gått i säng och man kan plocka ihop alla leksaker och bara sitta i soffan och njuta av lugnet.

Nu är Lisens spjälsängskydd äntligen färdigt! Det är väldigt fint på håll iaf! =) Passar bra till spjälsängen. Bild kommer inom kort. Men jag säger då det, det var första och sista gången, tror ja iaf. Det som var mest komplicerat var fyllningen. Tog några bitar av ett täcke som jag sydde ihop och donade med, men det var nog lite för pluffsigt så det kräves mycket tålamod och 3 symaskinsnålar innan det blev färdigt! =) men nu är det klart! HURRA för mig!

Ha en fortsatt bra kväll hörrni!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åå va duktig du är som syr och donar! De e ju inte riktigt min grej de där..jag köper de hellre så de e klart direkt...har inte tid o vänta..haha! Sen har ja ju inte direkt sånt bra tålamod heller..hoho!! =) Nu väntar jag med spänning på att se både säng och spjälskyddet!!!

Hälsa resten av familjen och ge Lisfisen en stor blöt puss från moster o kusin!! =) Saknar er!!

Magdalena sa...

Jag kan bara hålla med sophy... Vad duktigt du är Hanna!! Jag kanske skulle klara av att sy det, men tålamodet de vette fåglarna om jag har.
Hade mig nästan en nostalgi kväll igår, var ner o hjälpte Håkan m fikat till mmg. Och nu har jag visst lovat vara med i hans grupp på allvar ;)
Ha det gott i helgen! Kram kram.

Anonym sa...

Berätta nu som det är att det är jag som lärt dig allt du kan när det gäller symaskiner och handarbeten!