tisdag 27 maj 2008

Nu är den här!

Lisen har fått sin första tand! Upptäckte den igår morse och troligen är grannen oxå på väg snart. Roligt! Så nu är det dags att börja borsta tänderna på allvar. När vi borstar tänderna brukar hon få en tandborste och borsta hon oxå. Hon är helt fascinerad av det! =) Det bådar ju gott iaf...

I söndags upplevde jag min första Mors dag! Fick fika på sängen, jättegod middag och film och godis på kvällen! En hellyckad dag måste jag säga. Johan tog hand om mig så bra som bara han kan, trots att han är helt slut själv. Min älskade man! TACK!

Nu börjar sommarn göra entré på riktigt. Idag är jag så vansinnigt allergisk, hörde just på nyheterna att det är hemskt mycket pollen just i Umeå idag. hahaha! Jo tack, jag känner det! Solen skiner och björkarna och gräset är gröna/t. Sommarn kommer. Igår va vi med Sundholms och åt lunch och vi hade laddat för att sitta ute, men vi fick böja oss för blåsten, tyvärr! Men härligt hade vi ändå och en rejäl promenad fick vi oxå.
Vi har märkt att vi har börjat fuska mer och mer på fikafronten. Illa! Så nu ska det bli ändring på det. Egentligen skulle vi börja igår, men i söndags hade Johan köpt så mycket godis så vi va ju tvugna att äta upp det igår! =) Men nu laddar vi om, iaf jag. Beach 2008, here I come! HAHAHA! Eller?! Vi får väl se på den saken. Vi är iaf duktiga på att motionera. Johan har ju köpt en jättefin cykel här i vår så han cyklar överallt och jämt. Dag som kväll, jättebra! Jag är ute och går oftast en gång/dag. Men det är ju lite trist att gå själv, så nu måste jag skaffa mig en riktig promenadpartner eller lite olika för att förnöja! =) Iaf ska jag ta mig ut mer och oftare. Är faktiskt lite sugen på att börja springa lite. Det vart ju inget av den varan förra året för då var jag ju gravid, så i år får jag väl ta igen det. Tycker egentligen att det är jättetråkigt att springa, men ibland får jag nåt il så då är det bara att ge sig iväg. Jag har besämt mig för att ta mig iväg på lite olika saker nu. Johan jobbar ju faktiskt inte varje kväll, nästan. Ikväll ska jag och Lisen till Anna-Sara och mysa, mendans Johan jobbar och imorgon bär det av till Station för en tjejträff kan man säga. Det ska bli jättekul! Ingen Lisen och ingen Johan, bara jag och mina kompisar och blivande kompisar! LÄNGTAR! =)
Annars hoppas jag fortfarande på att få jobba lite extra på Station, men det verkar inte bli så mkt... Väldigt tråkigt, när ja är så sugen.
Jag är ju ganska less på att gå hemma nu. Längtar till i höst när jag ska börja plugga. Bara jag får göra nåt annat än att va hemma! I sommar hoppas jag oxå att det ska gå bra. Elina, Milly och vi ska göra lite utflykter och sen får vi väl va i Strycksele en del. Det ska nog gå vägen.

Jaja, idag ska jag promenera iväg och hämta ett paket från hm på posten. Alltid lika roligt, fick det stora paketet förra veckan så detta är nog bara en grej som jag skulle byta färg på. Så kul att köpa kläder! Minns faktiskt inte när jag gjorde det så ordentligt sist. Nu har jag skaffat lite sommarkläder och det känns jättehärligt!

Ha en välsignad dag!

2 kommentarer:

Erik, Therese och deras UNDERBARn sa...

Ååå.. vad stor hon börjar bli. tänder och allt.. känns skmt att tänka på att om ett halvår kommer våran lilla prinsessa oxå börja få tänder... Här rullar livet på.. hon sover riktigt bra de flesta nätterna, vilket är skönt.. dock gillar hon INTE att ligga själv... Men som sagt.. jag ringer dej i veckan och pratar av mig lite.. är så glad att du är en del av mitt liv igen.. =) Tack för det!
Kramar Therese

Anonym sa...

Du blir så stor Lisen!!! Två tänder, redan!!! Nu börjar de bli på gränsen att ja kan kalla dej för LillLisen! =)
Jag tycker du ska dra med dej mamsen ner hit efter sommarn o allt..så kan ni hjälpa till lite med lillkusinen! Och så kan ni fördriva lite tid här nere!! Å så vill jag ju träffa dej en massa! Många pussar o kramar på StorLisen från moster och Lillkusin!