fredag 8 augusti 2008

Det nattliga mysteriet

Jag måste bara delge vad som hände i natt. Lisen har fått flytta in till oss igen nu när farmor och farfar sover här i helgen. Inte idealiskt, men det får gå. För det första vaknade hon när vi gick i säng och vill absolut inte somna om. När vi väl sovit 3-4 timmar så vaknar jag och tittar upp och vad ser jag då? Jo, att Lisen sitter på fotänden av vår säng! Hur i hela friden har hon kommit dit?! Och tur att jag vaknade just då, annars hade hon nog dunsat i golvet. Mysteriet om hur hon tagit sig dit kvarstår. Ingen av oss minns att vi hämtat henne. Johan, som sover som en stock, kan omöjligt ha vaknat och hämtat henne och jag minns inte alls att jag skulle ha vaknat av henne. Men där sitter hon ändå. Det måste ju vara jag som gått upp och hämtat henne... Sen resten av natten sover hon upp och ner vid våra knän, leker en timme i sängen vid halv 4, får välling, vill inte sova, somnar upp och ner och vaknar slutligen vid halv 7. Då förvisas hon in till farmor och farfar och vi fick sova till 9!

En mycket märklig natt!!!




1 kommentar:

Simon sa...

Förlåt, det var jag som lyfte upp henne i sängen! Jättegoda kakor ni har i skaferiet fresten!