söndag 24 augusti 2008

En stor dag

Igår var en stor dag på många vis, iaf två. Det första var att jag igår fyllde 25 år! På morgonen vid frukost överraskades jag med fin sång och ett usb-minne. Ingen dålig start det inte. =) Sen for mamma, Tryggve och Johan ner på stan och jag var hemma med vår sjuka lilla Lisen. Dagen innan slog hon på stort med en megaförkylning och feber som givetvis höll i sig även igår. Men hon är nästan lika glad för det. Jag bakade den sista tårtan och lagade lunch tills dom kom hem. Dagen innan hade vi bakat bröd, tårta och kakor så vi låg bra till tidsmässigt för första gången tror jag. Innan lunch fick jag min fina present. En jättefin blå cykel! Jag är så glad för den! Hjälm och cykelkorg fick jag oxå så nu är det bara att köra.


Kl 15 kom några kompisar och släkt på tårtkalas. Jättekul! Tack alla för att ni kom och för fina presenter! Av svärföräldrarna fick jag ett par gummistövlar som jag önskat mig länge. Kvällen avslutades med OS och varma mackor.
En helt klart lyckad 25 årsdag! Tack alla för allt!

Det andra stora som hände igår var att Lisen tog sina första steg!!! Tryggve och Robbin tog dom första men sen fick även föräldrarna och alla gäster se på undret! Sjuk och trött stapplade hon fram några små steg. 10 ½ månad gammal. Nu är det bara att fortsätta träna! Film utlovas inom kort.

Nu är mamma, Tryggve och Johan i kyrkan medans jag är hemma med Lisen. Fortfarande förkyld och febrig. Idag blir det nog en lugn och skön dag. Måste nog ut och testa min nya cykel... =)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis så mycket i efterskott! Roligt att du fick en fin dag. Att få en cykel är bland de bästa presenterna man kan få! Häftigt att Lisen kan gå! Hon såg grymt stabil förra helgen, så jag är inte förvånad...men det är tidigt!

Tyckte också det var kul att ses!

Hoppas ni har en skön dag!
Kram Charlotte

Erik, Therese och deras UNDERBARn sa...

Hej Hanna och GRATTIS!! Visste ju egentligen att du fyllde år igår, men jag blandar alltid ihop om de e du eller Simon som fyller den 23 eller 24... hmm, blev konstig formulering, men du förstår.. Coolt att hon kan gå.. duktig tjej de där!! =)
Ha de så bra.. vi hörs!!
KRAMAR Therese och Alva

Anonym sa...

Låter som du hade en mycket fin dag igår! Trots att vissa gratulationer uteblev!! Fy skämmes så otroligt dåligt och pinsamt!! Det absolut värsta är att jag tänkt på de i flera dagar och så när dagen kommer så är det helt bortblåst...jag skyller min tankspriddhet på amningen ialla fall..och livet som småbarnsmor..vad simon ska skylla på de vete sjutton..haha!! Superdupermegadunder stort GRATTIS på DIN dag ialla fall!!! =) =)

Hälsa till er otroligt duktiga lilla tjej också, hoppas att vi kan få se hennes steg snart..;0)

Ha de toppen!! Många många kramar från mig och Noah!!! =)

EMW sa...

Hej Hanna och grattis i efterskott! Man är så dålig på att kommentera bloggar, man går in, kollar och tänker att man ska kommenterara en annan dag... så blir det aldrig av. Ska ni på bröllopet i oktober eller hur ser det ut? Kram och grattis igen till 25 (halva vägen till 50!!) /MIkaela

Erika sa...

Grattis i efterskott!
Hoppas lillgumman kryar på sig...!

Anonym sa...

Grattis Hanna. 25 år!!! ska bli kul att ses snart. nu är vi tillbaks i umeå. kram!

Anonym sa...

altså. det var jag sarah sjögren som skrev! krma