tisdag 26 augusti 2008

Ett helt ointressant inlägg om ingenting

Ja, här sitter jag. Hemma. Lisen sover. Johan jobbar. Lugnt och skönt! Tänkte jag skulle pyssla lite. Det händer inte så ofta men jag kan få nåt il då och då och då är det bäst att ta chansen. Just idag kände jag för att fixa med Lisens fotoalbum från när hon föddes. Men givetvis så hittade jag inte fotohörnen som behövs för att klistra in korten så det var bara att lägga ner. Måste köpa nya i eftermiddag när jag ska gå på stan med Elina och köpa min nya väska som jag fick av dom och Emil och Stina i födelsedagspresent.
Jag jobbar kväll både igår och idag så då är jag ju hemma hela dagen. Det känns lite lustigt när jag ändå vant mig vid att jobba på dagarna och nu så sitter jag här igen. Men som sagt ska jag iväg ikväll. Känns lite tugnt eftersom jag givetvis fått Lisens förkylning. Men det är bara att bita ihop och gå iväg och tjäna lite pengar till familjen.=)
Lisen är bättre idag, men hon hostar fortfarande, näsan rinner och hon är väldigt trött märker jag. Vi har dock fått en lite seger idag för hon somnade själv i sin säng nu på fm. Det är ju annars ett litet "problem" för oss nu att hon inte vill somna själv. Gärna ska man lägga sig med henne, då somnar hon bäst. Och det är ju jättemysigt, men jag tycker nog att det är bra om hon kan lära sig att somna själv oxå. Grejen med henne är att hon inte vill vara själv. Inte att hon inte vill sova, för det vill hon, men hon vill bara inte bli lämnad själv. Det hjälper inte med leksaker eller att låta henne gråta heller. Så dagtid sover hon alltid i vagnen för där är det inga problem alls att somna själv. Men idag så var vi i hennes rum och lekte och så kände jag för att prova. Så jag la henne i sängen och satte mig på en pall bredvid och bara satt där. Hon lekte på lite och sen la hon sig ner och somnade!!! Hon börjar nog känna sig trygg i sin säng i sitt eget rum. Det räckte med att jag bara fanns i rummet. Hoppas det fortsätter så här bra. Hon brukar bara sova typ 20 min nu på fm för att hon börjar gå över till en vila/dag och så det behövs bara en liten tupplur så hon orkar äta lunch och sen får hon vila igen vid 13-14 nån gång. Det har funkat jättebra och hon har till och med vaknat själv efter 20 min. Men sen hon vart sjuk är det ju ingen ordning på vilorna. Nu har hon sovit 1 tim och jag tror verkligen att hon behöver vila upp sig efter förkylningen så hon får sova tills hon vaknar.
Hon har inte tagit några fler steg sen i lördags, men hon står mer och mer själv. Så hon tränar nog balans innan hon vill visa nåt mer. Men hon kan ju iaf! =) Vår stora lilla tjej! Hon är så mysig. Hon älskar att kramas och mysa , korta men intensiva stunder. Det är inte så ofta barnen är intresserade av att mysa i den här åldern, men hon älskar det! Och vi oxå!=)

I em ska Johan och Lisen åka till Strycksele. Johan har en träff i Lycksele ikväll och jag jobbar ju så jag kan inte ta henne heller så han lämnar henne i Strycksele hos farmor och farfar och sen far han dit ikväll efter träffen. Dom sover där och kommer hem imorgon. Så i natt ska jag sova helt själv här hemma. Det har jag inte gjort sen Lisen föddes. Johan har ju varit borta så jag och Lisen har varit själva, men aldrig helt själv. Ska bli jätteskönt att få sova hela natten utan att behöva vakna av henne ( iofs så sov hon hela natten inatt, 19.30-07.!!!) men jag tycker inte om att sova själv eller mest somna själv utan att ha pratat med Johan. Men det ska nog gå vägen. Jobbar till 22.30 och börjar 8 imorgon så det blir inte så länge.

Ojojoj, har du tagit dig igenom detta inlägg har du gjort det bra! Otroligt vilket ointressant inlägg! Men men, nu vart det inte bättre än så här.

2 kommentarer:

Magdalena sa...

Helt ointressant kan väl även kallas "vardagsliv" eller!? Så himlarns ointressant var det då rakt inte.

En trevlig liten läsning blev det, och du tjejen...
Sov så gott =)

Kramar!

Anonym sa...

Tycker inte alls att det va ointressant, det är väldigt intressant att läsa hur ni har det på dagarna. Vet du, det va inte ens ansträngande att läsa hela inlägget :) Jag såg dej på Station, genom fönstret då jag åkte förbi på strandgatan. Skönt att få jobba igen va?