fredag 15 augusti 2008

Läger!!!

När vi äntligen trodde att vi kommit hem för att stanna skulle vi visst på läger! hehe... Vi har varit på Norrmjöle gården med kyrkans 10-13 åringar och vi har haft jättekul! Tanken att Johan och vår barn- och familjepastor Maria ska samarbeta lite mer har funnits länge och nu vart det ett gyllene tillfälle att sätta det i verket. När ungdomarna är 13 är ju tanken att de ska gå över till ungdomsarbete och få kan det vara naturligare om dom vet vem Johan är. Iaf så åkte vi i måndags em och kom hem igårkväll. Det har regnat, varit soligt och samtidigt har det blåst som en galning. Vår lilla familj har bott i en egen lite stuga och jag och Johan har lett en grupp 13-åriga tjejer. Ett otroligt soft läger om jag får säga min mening. Oftast är det ju upp i ottan som gäller för att man ska få ut så mycket som möjjligt av dagen (iaf gärna vid 8), men det här lägret vardet väckning kl 9!! lyxläger! Barnen har badat trots skyhöga vågor medans vi ledare stått i vindjackor med upp-och åtdragen luva, lekt, bakat, filmat osv. Vi har verkligen haft ett toppenläger!


Lisen har stortrivts med all uppmärksamhet. Till hennes roligaste kompis valde hon Elias 10 år. Dom hade jätteroligt, särskilt med att dra stolar i matsalen.
Men nu är vi tillbaka i den riktiga vardagen. På måndag börjar jag jobba igen. 2 veckor ska jag jobb apå Kafe Station innan plugget sätter igång. Dt ska bli rktigt roligt! Johan ska vara hemma med Lisen på halvtid from måndag och hela hösten Den andra halvtiden ska pusslas ihop så barnvakter är varmt välkomna! =) nä, men det ska nog gå jättebra! Johan är peppad på att vara hemma och jag på att göra nåt annat så det känns som att det vart rätt i tiden att vi byter.
Projektet här hemma nu är Lisens rum. Kontoret har idag förvandlats till början på ett riktigt barnrum. Johans arbetsbänk är dock kvar, men det ska nog gå bra ändå. Lägger givtvis ut en bild på det när det är färdigt. Den som väntar får se... =)

4 kommentarer:

Magdalena sa...

dom däringa vågorna har jag allt hört talas om...

Att ni inte hoppade och gjorde dom sällskap ;)

Lycka till i plugget nu Hanna!

Kram M.

Anonym sa...

Haha, jaa de va väl såådäär roligt när man blev utsatt för det..haha! Näe de gick inte att hålla sig för skratt..var så komiskt alltihopa ju! Fast nu har han vart lugn på bajs o spy fronten..har sovit två hela nätter också! Men inatt var han piggelinis mellan 2.45 och 5 ungefär...det tyckte inte mamma va så trevligt!! =)

Hur är allt med er? Är du nervös inför skolstarten!? KOmmer gå så bra!! Promise!
Åå va roligt med Lisens rum!! Spännande o se hur de blir sen!

Vet du..vi filurar litegrann på när vi ska komma upp..hur har ni de sista helgen i augusti? Det skulle fungera som ett alternativ för oss tror jag..fast de kanske blir lite jobbigt för er om vi kommer nästan direkt efter att I-M och T har varit där, om ni vill ha lite ensamhet emellan..=) Vi kan ju höras lite mer om det på msn eller nåt sånt!! Vi ser ialla fall framemot att träffa er snart igen!!! =)

Hur går det för Lisen, går hon nåt själv än stortjejen??

Många kramar till er alla från oss alla!!

Anonym sa...

Men tackar tackar! Kul att se att det finns några trogna läsare kvar, trots all bloggtorka :) Måste ju bara säga att den där hatten eller vad det nu är som Johan har på sej var ungefär det roligaste jag sett på länge. Vad är det för nått? Ser ut som en väldigt space'ad tomteluva med nitar, haha! Så, på måndag gäller det. Jag börjar jobba imorrn också efter en skön semester. Det är nästan så man ändå längtar tillbaka till den normala vardagslunken ändå, semester och lediga dagar till trots. Vanans makt är stor :) Lycka till på Station (och försök se till så Lions-glassen kommen tillbaka!) :)

Anonym sa...

Haha, snygg va den då i alla fall. Jo jag tackar ja, fick samma svar ang Lionsglassen sist jag "gnall" lite i kassan. Även då kändes det helt oacceptabelt. Usch! ;)