fredag 13 mars 2009

Är det kört?

Japp, nu är tentan gjord och jag ska nog tro att det där gick bra. G ska jag klara iaf om inget oväntat inträffar. När jag cyklat hem kom jag på att jag seriöst är helt ledig i helgen! och framför allt från 12-15 då jag hämtar lisen. Helt själv utan att behöva plugga. Jag bestämmer mig därför att dra på mig träningskläderna och fara ut på en liten joggingtur. Har inte sprungit sen i somras då det inträffade 2 ggr innan min kropp motsatte sig det hela. Det va nämligen så att när jag kommit hem från första turen kunde jag knappt gå. Hade så vansinnigt ont i mina fogar/höfter... Vilade 2 dagar och sen kände jag inget så jag gav mig ut ännu en gång. Denna gång hann jag ta ungefär 2 steg innan fogarna protesterade igen och det var bara att halta in igen... Sen dess har jag inte sprungit nåt för jag tänkte att kroppen kanske inte helt läkt ihop sen graviditet och förlossning... Så idag tänkte jag att efter 1½ år ska det väl va färdigläkt så jag drog på mig kläderna och gav mig ut. Va ute kanske 20 min, en lugn tur för att inte förta mig när det är första rundan på länge. MEN när jag kommer hem igen, återkommer smärtorna... Så nu sitter jag här och kan inte gå utan att det gör ont... himla skit! Ska detta vara slutet på min löparkarriär?!(om jag nu nånsin haft nån, men ibland är det roligt och framför allt gratis!) Blir sååå less! Tips nån???

Nu väntar en lugn fredagseftermiddag och kväll, sen imorgon ska jag jobba mellan 13-19. Efter det är det äntligen dags! Den årliga Melodifestivalsfinalen!!!! ska se den med vår hemgrupp, ett stort gäng med massa snacks! Härligt!!!

Ha en bra helg! Nu ska jag stappla iväg och hämta vår lilla tjej som har klänning dagen till ära. Hon tyckte hon va såå fin imorse när hon gick iväg! =)

5 kommentarer:

Maamiiis sa...

Du kanske ska kontakta någon sjukgymnast? Det finns säkert övningar för att bygga upp bäckenet och höfterna igen! Sen så ska man försöka springa på mjuka underlag, typ i skogen där marken sviktar lite. Kanske ska prova powerwalk istället?

Elina och co sa...

Min barnmorska sa till mig häromsistens att "ge det tre månader, sen ska du kolla upp det" Så det är HÖG tid att du kollar upp det. Tydligen kan man knäcka till bäckenet om det inte lagt sig till rätta. Så, nu är det bara att pallra sig iväg till farbror doktorn!

Ses imorgon, KRAM!!

Anonym sa...

Hej Hanna.
Det där tyckte jag inte låt bra. Röntga dina höfter så fort du kan. Tråkigt om du skal slita med det i åren som kommer, så gör vad du kan nu för att utreda vad som är fel.
Kram från Ellen.

Anonym sa...

Haha..jaa jag veet..kommer bli svårt uppe hos er alltså...vi kanske får ställa in resan...haha..eller inte!! Du får väl övertala simon då, så jag får lite dispens den helgen..=) De är snart nu...jippey!

Anonym sa...

Hej!! Synd om dina stackars höfter. Köp stavar och promenera med dom, kanon, träningsvärk i rumpan är garanti om du tar en rejäl sväng. Det kanske ser lite fånigt ut, men vem är egentligen fåfäng ;) .... Kram kram på er!!!