fredag 20 mars 2009

Tung dag

Hej på er!
Idag är ingen bra dag. iaf inte än... Är trött och mycket oinspirerad att skriva på min fantastiska uppsats. Den ska dock vara inne på onsdag, men det hade ju varit skönt att få den färdig idag. Började nämligen skriva igår efter några dagars "ledighet". Igår gick skrivandet i ett rasande tempo och jag hann riktigt långt, men idag är det stopp... Lagom till den avslutande och jämförande analysen. Låter spännande va?! Så jag bloggar istället! =)

Denna vecka har innehållit många bra saker. I måndags var jag på skolan på intro till uppsatsen. Tisdag firade jag med en klippning och en make-up lektion på Make up store. Allt på presentkort! =) Vilket kalas asså! Så skönt att få bort det där hemska håret, så nu för tiden har jag alltså page. Ville inte klippa av allt än, nu när jag ändå sparat så länge så det fick bli ett mellanting. Sen ryker säkerligen resten till sommarn ändå. =) Make-up lektionen var oxå bra. Jag som sminkar mig så lite i vanliga fall fick lära mig lite grunder och det bästa är ju att man får handla produkter för 495 kr. Men fort är det gjort på Make up store. Det vart iaf en Cover all mix och ett foundation puder. Får se när jag ska slå på stort och använda dom... =)
Onsdagen spenderade jag på Kafé Station och jobbade från 8-14. Jätteroligt att få baka pajer och bröd och va med Annso i köket + att få va uppe under lunchen. Jag gillar att jobba dag, då får man chansen att träffa alla mina "gamla" arbetskompisar. Snart ska ni komma hem till oss!!!! LOVAR! Bättre sent än aldrig, eller hur?!

Lisen har varit på dagis och hållit sig frisk ännu en vecka. helt fantastiskt! Men idag märktes det att det är fredag. Hon var trött redan när vi tog på kläderna och ville inte gå in till barnen och leka... Får se hur helgen ter sig, men som sagt så väntar jag bara på att nån sjuka ska komma. Imorgon ska jag jobba 9-15 så då ska hon va med pappa och ha roligt. Kanske dom ska åka och skruva i skotern? =)
Det är fullt med spring i Lisens ben nu för tiden. Iförrgår när vi gick hem från dagis plaskade hon i alla vattenpölar hon kunde hitta. Hon rullade även några varv för att se om overallen höll tätt och det gjorde den! TACK JOEL!!! annars är det mkt ritande här. Hon ritar med sina fina tuschisar överallt, finns det inget papper tillgängligt använder hon min datorladdare, lite reklam eller tapeten. TACK MAMMA för att du köpte vattenlösliga pennor! Hon pratar väldigt mycket oxå, på sitt eget språk ska tilläggas. Många nya ramsor har kommit och det låter sååå fint. Hon har även lärt sig att säga tack på svenska. Hon är så duktig!

Att leka på sitt rum är sådär roligt, speciellt när mamma och pappa är i köket... men ibland smyger hon iväg och då kan hon sitta och läsa en bok eller så byter hon blöjor på alla sina djur eller så ligger hon och myser tillsammans med dom. Här följer några exempel:


Fina Julian och hans mamma Elina var på ett tvättbesök i tisdags och då passade Lisen på att mysa lite med Julian.


Hon tog även chansen att låna hans bilstol där hon satt och myste med sin docka eller körde runt henne på golvet i stolen.













Japp, that´s all for now. Nu ska jag skriva in referenser i min fina uppsats, något jag hoppade över igår... hm...

1 kommentar:

EMW sa...

Fina bilder! Det tog ofta stopp vid uppsatsskrivning under mina 5 år på universitätät - frustrerande!! Men man tar sig alltid igenom det på någe vis. FInns ju för och nackdelar med alla landskap, här regnar det hela december medans ni har fin och ljus snö! Ta kort när era krokusar väl dyker upp (april måste det hända väl!??) Kramar! /Mickan