tisdag 3 mars 2009

Magsjuka

Här ligger jag nu i soffan, framför tv:n och vilar upp mig. Söndag kväll fick jag akut magsjuka och kräktes säkert 25 ggr fram till 02. Givetvis var Johan på läger, men som tur var bara i Vindeln (6 mil från Umeå) så han kom hem och hjälpte mig och tog framför allt hand om Lisen. Natt till måndag sov jag kanske 1.5 timme och var såå törstig, men jag kunde ju inte dricka för det... Johan åkte tillbaka till lägret igår vid lunch och jag sov i princip hela dagen och kvällen. Våra underbara vänner Elina och Joel hämtade Lisen från dagis och tog med henne hem till sig där Lisen fick leka, slåss och bada med Milly. Dom körde hem henne färdig för sängen så det va bara för mig att lägga henne. Helt fantastiskt!!! TACK underbara ni! Kan ju upplysa er andra om att det inte är jättelätt att ta hand om en 2åring och en 1½åring... Men söta är dom! När jag lagt Lisen kände jag att jag började må dåligt igen så jag gick och la mig igen... Vart rädd för att det skulle komma tillbaka, men jag somnade och sen sov jag hela kvällen. Vid kvart i elva gick jag upp och släckte lägenheten och gick och la mig igen. Lisen sov oroligt och vaknade en gång i halvtimmen från 1-4, men för övrigt sov jag hela natten, trots att jag sovit hela dagen... Lisen tog lite sovmorgon och vaknade 7, tack och lov. Jag kände mig faktiskt pigg så det var bara att gå upp med Lisen och iväg till dagis. Dagens projekt är sanering av sovrummet och att få i mig lite mat, inte det lättaste inte... Känner inte att jag har kraften att gå på seminariet idag, så det blir väl en komplettering då. inte hela världen.
Hoppas Johan kommer hem ganska tidigt idag, så han kan hjälpa till lite med Lisen.

Nu ska jag vila och sen koka lite ris och grönsaker... Mums!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Din stackare! Kräket är det värsta jag vet, ångest in i minsta cell! Hoppas det ger med sej nu så du får tillbaka orken och krafterna! Tur det finns vänner som räddar en ur nöden!!
Kram!!

Elina och co sa...

En för alla, alla för en! Tack för att vi får ha eran skitunge så nära oss! Ät mosad torsk och potatis, lååååångsamt. Krya på dig älskade!

Kärlek E

Anonym sa...

aj då! inte roligt, men skönt att du mår bättre. kram Sarah

Anonym sa...

Ush, nu igen. Tycker ni har haft nog av sjukdom i familjen ett tag nu! Bra ni har goda vänner som stiller upp när ni behöver det. Kramar från andra sidan gränsen.