onsdag 25 mars 2009

Städdag

Nu är det städat här kan jag säga. Har dammtorkat överallt, ojojoj va dammigt det va bakom datorbordet.. huua! men nu är det rent! har dammsugit upp massor med grus innanför dörren och i hallen och moppat med en helt nyköpt mopp. Jag har vädrat och ska snart ta in mattorna. FRÄSCHT! Har även städat balkongen från diverse skit, bla så har julgranen klippts ner i en sopsäck och Lisens pulka och annat har åkt ner i förrådet. Nu ska bara den sista lilla snö/isfläcken smälta så åker den gröna mattan och utemöblerna fram! Tvätten har gått sedan 7 imorse och allt rymdes inte i torkskåpet så för första gången i år fick jag hänga ut tvätten på balkongen, tala om fräscht! =) Solen skiner och det är några minusgrader, så det lär väl ta sin tid innan den torkar men oj va gott den kommer lukta! Jag har även skruvat isär Lisens "snodda" sulky och tvättat sitsen. Den va långt ifrån fräsch, men nu ser den riktigt skaplig ut.

Har även avnjutit en fantastisk lunch som jag fick ihop på 5 min! Färsk pasta kokas i 3 min, samtidigt hackas och bryns purjo, paprika, en tomat (utan aphjärna) och lite skinka. Sen hälls detta i den avrunna pastan och creme fraishe eller grädde hälls på i lagom mängd. Krydda med örtsalt, pepparmix, paprika och basilika. SÅÅÅ gott! Prova vettja!

Nu ska jag dricka lite svart gift och sen fixa det sista innan prinsessan kommer hem med sina grusiga skor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för lunchtipset, alltid lika eftertraktat! /Mickan

Anonym sa...

Vad duktig du är du skulle behöva komma hit och hjälpa mig också