torsdag 26 mars 2009

Lugnet har lagt sig

Wowsicken va mycket det är att läsa på den hära företagsekonomin. Tills på måndag ska jag ha läst 4 kapitel i min bok, 3 artiklar och sett 4 filmen på webben. Och allt ska ske på helgen, inte bra planering lärarna! I den här kursen är tydligen de enda siffrorna vi kommer se sidhänvisningar, det låter lovande! Dock i moment 2 kommer sifferförlusten att tas igen, men det tar vi då. Detta moment ska handla om företaget, vad, hur varför är frågor som tas upp. En spännande tenta ligger framför oxå. Den kommer att bestå av en enda fråga som vi redan fått veta; Hur ser ditt drömföretag ut kopplat till litteraturen och begrepp? Spännande va?! Vi har alltså fått veta den innan och vägen till tentan går ut på att skriva PM om ett företag och ta reda på hur det ser ut. Det ska faktiskt bli kul! Grupperna för PM:et fick vi välja själva så denna gång vart det en ren mammagrupp (en blivnade, 4 varande) så vi får se vad vi får ihop, tror iaf det blir mycket barnprat och fika! =)

Idag har vi hållt Lisen hemma från dagis eftersom vi igår fick veta att det går magsjuka där. Ett barn hade tydligen varit på dagis trots att han/hon inte va helt frisk och smittade en fröken i förrgår och igår hade dom fått skicka hem 4 barn. Vi kände inte att vi va så sugna på en magsjukeomgång och eftersom vi kunde få ihop våra scheman på ett bra sätt bestämde vi oss för att hålla henne hemma idag och imorgon. När jag ringde dagis och meddelade i morse sa dom att några av barnen de skickade hem igår hade kommit tillbaka idag!!! Förstår inte riktigt hur föräldrarna tänker där. Det är ju synd om barnet som inte får va hemma och va sjuk och synd om de andra på dagis som riskerar att smittas... Så hon blir hemma imorgon oxå, vi hoppas hoppas hoppas att hon klarat sig!
Idag har jag och Lisen varit på Myrorna med lite kläder och kommit därifrån med lite oxå.. =) sen gick vi lite i affärer innan vi for hem och åt lunch. När Lisen sov passade jag på att städa bilen invändigt. Det behövdes kan jag säga!!! På eftermiddagen va Lisen med Johan på en träff. Vår lilla dotter har nu för tiden fått för sig att det är morgon kl 6. Inte lika fantastiskt tycker vi, men vi passar på att mysa med henne i storsängen så länge det går innan hon tröttnar och vill gå upp. Vi skyller på att hon vaknar av att det är så ljust så vi ska prova att hänga en filt för mörkläggningsgardinen. Hoppas det funkar!!!

Det är så skönt att ha det helt tyst i lägenheten. Bara knappandet på datorn hörs. Efter middagen bakade jag lite bröd, hade tyvärr för lite av de mesta så jag kan säga att det vart ett spännande bröd, lite av det mesta! har just tagit ut det ur ugnen, måste nog smaka sen... hehe...

God kväll på er!

2 kommentarer:

Erika sa...

Vilka lärare har ni på företagsekonomin? Upplägget känns nämligen inte helt främmande vårt.. tror jag... av det jag minns.. ha ha, vi hade iaf delat upp kursen i som två olika halvor, en med mer siffror och en med mer entreprenörskap och företagande... typ

Anonym sa...

Det finns flera som tycker att det är morgon klockan 6, och jag är inte en av dom!! Noah har fått för sig att vakna vid halv 6- halv 7 på sistone...INTE OK! Men vad gör man..trodde också att det hade med mörkläggning att göra så har hängt för en hissgardin för att få de mörkare, men de hjälpte inte..börjar däremot fundera om det har med tänderna att göra..för han var så här när första tanden kom också, sen sov han bra nån natt, och sen började de igen... Får hålla tummarna att det hjälper att de blir sommartid på söndag..då kanske han sover en timme längre..=)

Kram på er!!