torsdag 12 mars 2009

Lisen är utmanad

Lisen har blivit utmanad av sin bästis Milly. Jag har oxå blivit utmanad många gånger men anledningen till att jag inte antagit dom är att den här bloggen framför allt handlar om Lisen och inte om mig, än fast det blir mycket om mig ändå.. =) Men nu när det är Lisen som blivit utmanad med en mysig liten utmaning så ska vi anta den.

1. Fyra TV program jag brukar se:

I drömmarnas trädgård, precis innan bolibompa, är en stor favorit. Tätt efter kommer Hotell Kantarell, Cirkuskiosken och fåret Shaun.

2. Fyra saker jag gjorde igår:

- Klättrat på stolarna
- Sjungit på dagis
- Målat
- Diskat

3. Fyra saker jag längtar till:

- När pappa kommer hem från jobbet, jag springer alltid ut i hallen och drar av honom ytterkläderna
- Leka med mina småkusiner
- Våren och sommaren, då man inte behöver ha så mycket kläder när man ska ut och leka
- När jag får gå å lägga mig


4. Fyra saker som står på min önskelista:

- Sittvagn
- Ett hus där jag kan ha ett fint rum och en gräsmatta så jag lätt kan gå ut och leka
- Mer lego
- En vårmössa

5.Fyra saker jag tycker om att göra:

- Bada, plaska och simma
- Leka ute, det räcker att mamma och pappa säger att vi ska gå ut så hoppar jag av glädje
- Sova
- Busa med pappa och mamma


6. Fyra saker jag avskyr:

- Klippa naglarna
- Sitta kvar i matstolen när jag anser mig ha ätit färdigt. Mamma och pappa håller oftast inte med om att jag är färdig
- När mamma och pappa inte vill gå upp på morgonen med mig och se på tv
- När jag måste gå in fast jag vill fortsätta leka ute

7. Fyra saker jag åt igår:

- Gröt och macka
- Förhoppningsvis något gott på dagis, iaf massa mellis
- Spagetti och köttfärssås
- Välling

8. Lisen utmanar sina älskade småkusiner
- Noah och Märta-Kristin att fylla i utmaningen.

Sådär ja, hoppas ni lärt er nåt nytt om vår lilla unge! =)

Åter till böckerna, imorgon smäller det!!!

Inga kommentarer: