tisdag 25 augusti 2009

fynd!

Jaha, så va ja hemma och sjukskriven... Fy va tråkigt det är! Särskilt när jag blivit beordrad att vila. Hur i hela världen vilar man en hel dag??? =)
Så idag gav jag mig ner till stan (jag körde bil och gick hemskt sakta) för att om möjligt hitta ett nytt höstigt gardintyg till köket. Det är ju en ganska bra syssla när man ska ta det lugnt, men jag hittade inte så mkt. Vi har sett ett tyg på Ohlssons tyger, men det finns bara som paneler och vi, eller jag iaf, vill ha på metervara så jag kan sy en kappa. Men det blir till att leta vidare.
Vad även på jakt efter en ny bok att skriva mina kakrecept i. Den jag har nu faller tyvärr sönder så det är på tiden. Medans jag gick där och letade slog mig tanken att det är kul att ha böcker till mat, bröd och bak som matchar varandra, eller varför inte hitta en med flikar och ha alla recept i en. Till slut hittade jag en med flikar på Åhléns och när jag va på väg ut ur affären för att åka hem gick jag förbi barnavdelningen och ögonen föll på en t-shirt i strl 86/92 för 29 kr! Lisen har ju nästan inga t-shirtar alls så jag tyckte hon kunde va värd den. Och när jag kommer till kassan och ska betala är det halva reapriset så jag fick den för 14.50! HAHA, det kallar jag att handla på rea! Klart dagens prisvärdaste köp!

Nä, nu ska ja börja skriva in lite recept i min nya fina bok. Det kommer nog ta sin lilla tid så det är bara att börja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du kan alltid skriva lite mer i din fina blogg, som jag tycker är rolig att läsa:) om du har tråkigt menar jag. kramar! sarah

Familjen A i glesbygd sa...

Uschdå, sjukskrivning och sammandragningar lät tråkigt! Eftersom vi har det allt annat än lungt just nu kan jag ju berätta vad jag längtar efter att göra när flytten är klar och jag får tid att ta det lugnt igen, det kanske kan hjälpa dig i tristessen.. Jag vill kolla på serier på DVD, hemmakväll har nog dem man får hyra, annars finns mycket bra på SVT play. Virka, läsa, lyssna på ljudböcker, sy barnkläder om man gillar sånt, framkalla och sortera foton.. Ja till exempel. Åh fy, nu blev jag nästan avis på dig som får vara hemma utan barn hela dagarna! ;)