tisdag 11 augusti 2009

Inskolning på Dungen

Den här veckan har Lisen börjar inskolning på sitt nya dagis, Dungen på Sofiehem. Johan var med henne första dagen och det hade väl varit ganska ok. De hade mest lekt på gården och tyvärr inte blivit så introducerade... Men idag var det min tur att gå med Lisen jag tycker att det var en klar förbättring (mot vad jag hörde av Johan om gårdagen). Lisen lekte en del själv och med andra barn, hon gick med fröknarna och plockade vinbär och lyssnade när de sa att de skulle gå in och tvätta händerna osv. Fröknarna verkar bra tycker jag, en lite buttrare, men så kan det ju va ibland. Skulle egentligen gå hem kl 11, men vi vart erbjudna att äta där med dom eftersom de var så få barn och det är ju lika bra att va så länge som möjligt så vi tackade ja. Hon hade lite svårigheter att sitta still på sin höna under samlingen, men det gick ändå över förväntan, så oxå maten. Men det är ju svårt att vänja sig vid att sitta kvar tills alla ätit färdigt innan man får gå, men ack så nyttigt.
Hon somnade som en stock i vagnen när vi kom hem iaf. Tror hon haft roligt!
Imorgon är det dags för den 3:e dagen, blir spännande att se hur det går! Lisen trivs på dagis!

Snart är det min tur att åka å jobba, känner verkligen inte för det, men va gör man inte för lite pengar... ;) Ikväll ska vi ha en hejdå-myskväll med Emil och Stina för till helgen flyttar dom till huvudstaden...! Tråkigt, men sant. De är ju iaf kvar i Sverige! :)

1 kommentar:

Familjen A i glesbygd sa...

Hej, jag hittade er blogg via Erikas och var sugen på att snoka lite.. Har ju inte sett Lisen sedan hon var en liten bebis! Hon är om möjligt ännu sötare nu ju. :)

Vi börjar inskolning av våra barn på förskola på måndag, så det var kul att höra om er inskolning, hoppas den går fortsatt bra.

Om ni vill snoka tillbaks så har vi vår egen blogg på www.familjenahlenius.babyblogg.se, men den är lösenordsskyddad, så om ni hör av er på facebook så får ni lösenordet.