lördag 22 augusti 2009

Ingen rolig dag...

Idag har jag varit på förlossningen. Japp, det stämmer! Vaknade inatt med en otrolig smärta/magknip och hade väldigt svårt att somna om. Sov dåligt resten av natten och vaknade så fort jag tänkt röra på mig av att det gjorde ont... I morse var magknipen kvar och jag hade börjat få sammandragningar ganska tätt och i samband med smärtan i magen är det sådär bra... Ringde förlossningen för att rådfråga dom, och dom tyckte givetvis att jag skulle komma in för att kolla upp det hela. När jag kom dit fick jag ligga med CTG ett tag där bebisens hjärtljud och styrkan i mina sammandragningar mäts och än fast jag under den tiden hade ganska regelbundna sammandragningar så var det inget direkt anmärkningsvärt. Sen fick jag sitta i det där finfina rummet i 2½ timme och bara vänta på att läkaren skulle komma. Roligare har jag ju haft måste jag erkänna. Men hon var tydligen ensam jourläkare på bb, gyn och förlossningen och jag var ju inte direkt högst prioriterad så jag fick snällt vänta. Det värsta var att jag inte ätit i princip nåt innan jag for dit och när klockan gick nån timme över lunch var jag ganska hungrig... Men halv tre kom läkaren iaf och gjorde en grundlig undersökning. Hon kände på magen, gjorde ultraljud och kände på livmodertappen och det smärtorna var inget som påverkat bebisen eller startat nån förlossning heller och det var ju huvudsaken. Troligen sitter nåt i tarmarna, men helt ok kan det inte vara eftersom jag haft ont hela dagen. Jag fick rådet att ta det lugnt och vila mycket... Har inte kunnat bära/lyfta nästan nåt idag utan att det känts som om det nu finns en begränsning i vad jag bör och inte bör göra. Blir en spännande sista vecka på jobbet... Hoppas verkligen det ger med sig snart för det är inte behagligt och jag behöver få sova inatt.

Så här sitter jag nu med en kopp te, en banan, min värmekudde och "kramper" i magen.
Hoppas ni har en bra lördagskväll!

2 kommentarer:

Elina och co sa...

Älskade Hanna, vad är det jag hör!? Nu tar vi det väldigt lugnt och så får vi se vad du orkar imorgon! Kräftorna kan ju vänta t.ex, det har dom ju gjort förut om man säger så...

Sov så gott nu och hämta kraft inför din stora dag imorgon!

KRAM

LILLA FAMILJEN SKOOG sa...

Ojdå!! Låter inget roligt detta, men skönt att det inte var något farligt iallafall!! Hoppas att du snart känner dig bättre, vi tänker på digh!! Kramar Linnet o gänget