måndag 24 augusti 2009

Sjukskriven

Jag har, efter att ha konsluterat fina barnmorskan Maria, beslutat att sjukskriva mig resten av veckan. Tråkigt, eftersom det är min sista vecka innan plugget drar igång, men väldigt onödigt att riskera att starta nåt nu. Jag har blivit bättre, tycker jag, men efter en dag med lugnt pyssel protesterar ändå magen nu ikväll och jag känner att det är ett klokt beslut. Hade jag jobbat på kontor hade det varit en helt annan sak, men med mitt jobb är det inte läge. Frågade även vad hon trodde om resterande tiden av graviditeten och hon sa att antingen så kan det va så att bebisen växer mycket nu och att livmodern inte hänger med riktigt och att den om ett tag kommer ikapp och värken och sammandragningarna försvinner eller så kommer jag få dras med det här resten av tiden... ingen som vet, men det ger sig. Iaf tyckte hon att jag skulle ta det lugnt och vara hemma utan barn. så det är bara att lyda order! =)

By the way så har det gått jättebra för Lisen på dagis idag. Hon va ledsen när Johan lämnade, men sen gav det med sig och hon har haft en rolig dag både ute och inne! SKÖNT!!!! Hoppas det håller i sig.. =)

Vi hörs!

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Tack för igår! Det var jättetrevligt tyckte vi.
Jag har ju helt missat att du haft det såhär jobbigt :( Har inte kollat bloggen sista dagarna...du ser alldeles för fräsch ut helt enkelt. Måste vara hemskt att ha ont sådär oförklarligt.

Då får du ta emot kurering så mycket det går och ta emot hjälp när det bjuds. Så om du behöver nåt, säg bara till, nu är jag här och kan ge den!
Många kramar
/Charlotte

Hasse sa...

Apropå dagis.... Sån där var min dotter också i början.
Hälsn. Pappa