fredag 19 september 2008

"Familjelördag"

Hej!

Idag har vi haft en härlig familjedag, vi har inte gjort något särskilt men allt vi gjort har vi gjort tillsammans. Det är det som är själva grejen ;)
Jag älskar vår familj och jag ser den som en stor värdefull och väldigt vacker pärla som Gud gett mig. Jag får ta hand om den och ju mer jag putsar desto vackrare blir den! (Hoppas att du förstår att detta bara är EN bild av hur jag ser på familjen och att den inte säger allt)
Jag tänker att putsningen är all tid och allt arbete som jag lägger ner och det vackra är resultatet. Kärleken och känslan av att vara så ett att inget i världen kan skilja på oss. Jag är så oerhört tacksam till min Gud för denna vackra "pärla" som jag har fått. Ibland känner jag att den är så värdefull att jag blir rädd.
Jag ska försöka beskriva... tänk att du får något fantastiskt vackert och skört av en vän. Du får den, den är din, du känner att för dig är den så värdefull att den går inte att värdera. Du ser på den och får en klump i halsen där för att du försöker att inte börja gråta.
Hur ska du göra med den... den kan ju försvinna eller gå sönder. Vågar du ta emot den, innan du vet hur det kommer att gå?
Första gången jag kände ungefär så här var när jag skulle bestämma mig för att bli tillsammans med Hanna. Jag tyckte redan då, innan all "putsning", att gåvan var för vacker för att jag skulle kunna ta emot den. Men jag vågade... jag kastade mig ut, och gav hela mitt hjärta i gengåva. Tänk om jag hade vetat hur vacker och värdefull den skulle bli för mig. Då hade jag kanske inte vågat...
Nu är jag så oerhört tacksam för att jag får äga denna skatt, så ni anar inte. Ja, det var lite om hur jag ser på familjen.

Jag har köpt en ny skiva idag, Eric Bibb - Diamond Days, riktigt bra!


och här kommer lite fler bilder från familjedagen...













/Johan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vackert skrivet! Ett bra försök att försöka beskriva det som kanske inte riktigt låter sig beskrivas, en invändning bara... skivköpet, ha ha.
Mer dist till folket! Den här gör dig upprymd och glad:

http://musicvault.firestream.net/rateimages/1078_12_27_2007_3_41_19_604098.jpg

http://www.purevolume.com/xlookingforwardx

Anonym sa...

Va fint du har skrivit Johan!! =)

Jaa, pyjamasen kommer väl till användning..går mycke mer pyjamaser än vad man räknar med..lilla dregel och spykråkan här..=)
Joru, nu e hon sprickfärdig..inte alls långt kvar nu!17 oktober har hon tid..så nu kan den lille kika ut när som helst!! Fast ja hoppas det inte blir imorgon för då ska hon vara barnvakt åt Noah på kvällen!! =)

Ha en trevlig helg!! Snart ses vi!! =) =)=)