onsdag 17 september 2008

Frid

Jag måste ju bara delge er vår glädje; Lisen är frisk (endast snorig)! Hon har även gett oss 3 hela nätters sömn PLUS att hon 2 mornar somnat om efter vällingen och sovit till 8! Vi är som nya människor. Tack till Gud och alla ni som bett!

Nu råder ett lugn hemma hos oss. Middagen är äten och bortdiskad, det som återstår på bordet är ljuset som fortfarande brinner. Vi har kommit överens om att ljuset alltid ska brinna när vi äter. Det symboliserar frid. När vi äter ska det vara frid; ingen stress, inget bråk - utan frid! Älskar det gamla ordet. Det rymmer så mycket; det går så djupt. Ett lugn som känns ner i magen. En värme som går in i hjärtat. En kärlek som går över mitt förstånd. Vår frid kommer från Gud, jag har inte hittat den nån annanstans. Jag önskar att du skulle känna vad jag känner.

Frid önskar jag er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ska också börja ha ljus när jag äter