tisdag 9 september 2008

Pluggets verklighet

Nu har jag börjat plugga på riktigt. I går hade vi vår första riktiga föreläsning (iofs inget att göra med programmet) om vetenskap och forskning. Den sötaste lilla gubben i röd skjorta med ett språk som jag har svårt att ta på allvar. Han har de finaste orden och pratar riktigt sakta om saker jag aldrig hört om (ontologi, epistemologi osv). Hur lätt tror ni det är att hänga med? ojojoj! Sen till kurslitteraturen. Kunskapens former av Sohlberg*2. Den var reserverad och kön var lång redan när vi började förra veckan så då blev det till att kopiera, men aldrig mer direkt efter föreläsningen. Halva klassen letade boken och när vi till slut fick låna en köpt bok fick jag ex nr 5-6 så kopian var inte den bästa. När jag kom hem visade sig desstom att dom missat översta raderna på nästan hela boken. Aldrig mer ska jag läsa en sån tung bok på en dag. Bara ord som jag aldrig hört förut och personer som ska in på olika ställen... En sån bok ska läsas på några dagar iaf! Nästa bok ska kopieras innan föreläsningen och gärna börja läsas tidigare än samma dag som den ska vara klar. Idag är det dags för grupparbete som tur är så vi kan försöka få ihop den här säcken.

Detta var inte en sån positiv blogg, men det var gårdagens känsla. Hade oxå en bra känsla igår, men den kommer Johan berätta om senare.

Ps. Lisen är på väg att bli förkyld igen. Näsan rinner ännu en gång och hostan gör sig påmind. Febern har kommit och gått under helgen... Vi ber att hon inte ska bli sämre igen. Milly har dock blivit det så utsikterna är inte så goda.... ds.

Ha en välsignad dag

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå...ontologi och epistemologi..de hade vi också föreläsningar om..fattade ingenting, o ja fattar fortfarande inget..haha!!

EMW sa...

Och jag kan bara instämma med föregående skrivare, snart lär du dig vad du har nytta av - mycket av det professorerna pratar om är mest låtsaskunskaper! Kämpa på! Kram! /Mikaela

Anonym sa...

Tack gode gud att jag har slutat skolan,det verkar svårt det där.
GO HANNA GO!
Tiotusen röda rosor av
SARA