onsdag 10 september 2008

Nattliga äventyr

Igår gick det ganska bra med grupparbetet. Fick lite mer klarhet över allt och det var skönt. Vi slog våra nya huvuden ihop och fick tillslut ihop ett protokoll med vad vi lärt oss. Vår grupp verkar vara bra, en ganska "gammal" åldersmässigt och det tycker jag är bra. Idag ska vi göra det sista och sen prata om hur vi ska redovisa det hela imorgon. Hoppas det blir bra!

Lisen är sämre. Det är ett faktum. Feber, 38,8 igår, snuva och lite hosta. Igår matvägrade hon hela dagen. Hon åt lite smörgår och ville verkligen äta morötter, men dom bara kom ut. Troligen hade hon ont i halsen och ville inte svälja. Drack gjorde hon dock. Vatten, mjölk, fil och juice. Inatt var hon vaken mellan 2-4 och var i sitt rum och lekte, medans Johan låg på hennes lekmadrass och halvsov. Hon ville inte alls sova på några som helst vis, så hon lekte. Min duktiga man somnade kanske en sväng vid 4, halv 5 och sov en halvtimme och vid 5 somnade Lisen till halv 7 så då fick han sova, men aannars har han varit vaken i natt. Väldigt duktig!!! Vi brukar göra så att den som inte ska upp på morgonen tar natten och sen tvärtom, men samtidgt finns det gränser för hur mycket man kan klara av. Jag hade verkligen väckt Johan efter ett tag för att byta av, men han tänkte att "jag har natten så det är bara att härda" =) Han pratade även med försäkringskassan inatt men det får han själv redogöra för.

Nu är det snart dags för frulle känner jag. Lisen kollar på barnprogram. Hon har ingen feber än idag, men näsan rinner så vi får väl se vad dagen har att erbjuda. Mycket sömn skulle jag tro i och med bortfallet inatt.
Vår stora undring nu för tiden är om vi nånsin ska få sova en hel natt igen...

Inga kommentarer: