onsdag 3 september 2008

Min nya värld

Nu har det gått 2 dagar sedan jag började skolan. Denna första vecka är bara introduktion av programmet, universitetet och vad utbildningen leder till. Det känns jättebra att dom prioriterar att ha en första lugn vecka där man hinner lära känna klassen och programmet osv. Vi är 60-70 pers i klassen, förvånande stor mot förra åren. Jag har lärt känna några stycken och framför allt en tjej som jag är med ofta. Skönt att slippa vara själv.
Nollningen har jag varit med på lite grann. Det första som hände 8.15 i måndags var ett fejkupprop av våra kära faddrar. Det riktiga uppropet och infon började kl 10.Riktigt roligt faktiskt! Bl a skulle aAlla 70 pers ställa sig upp och presentera sig för alla i klassen. Det fanns några riktigt skumma människor bland klassen och dom visade sig senare vara faddrar. Nästan alla i klassen köpte det, hur kul som helst! Sen var det en lekdag på kvällen då jag oxå var med. Kallt, men roligt! Igår hade dom t-shirtfest som jag hoppade. Johan måste ju jobba på kvällarna nu för tiden. Idag är vi lediga från uni, men då är det egentligen cykeldag med faddrarna, men det regnar så jag var inte så sugen. Sen är det ju inte varje dag man får var ledig mitt i veckan. Johan passar på att jobba så det passade ju bra.
På det hela taget känns det väldigt bra med utbildningen. Blir mer och mer sugen på att få komma igång och läsa ju mer vi får höra om det. Så det är ju positivt! =)

Lisen, vår älskade Lisen. Hon hostar och är fortfarande snuvig, men det märks framför allt på natten. Vår lilla stackare. Hon tar även fler och fler steg själv. Jätteduktig! Filmen jag lovat kommer nog nån gång, hav tålamod. Bjussar på några bilder istället.

Inga kommentarer: