torsdag 11 september 2008

Mitt tredje blogginlägg sedan starten ;)

inte illa va´? Jag sitter verkligen och bloggar, nästan helt frivilligt :) Jag hamnar lixom i skuggan av min "turbobloggare" till fru, men nu är det dax och Hanna har ju redan förberett mitt innehåll så jag ska ha något att skriva om...

Vi har gått och pratat i ett år om att vi skulle behöva en laptop (Hahaha... textprogrammet ville rätta mig och skriva "lappskojs" men det är något helt annat :D) pga mitt rörliga jobb och inför Hannas plugg mm. och nu är det gjort!!! Känns nästan overkligt.
Det blev inte vilken dator som helst heller, men det är ju sådan jag är; det går inte göra det halvdant. Jag sitter nu och skriver på en ny MacBook och är otroligt nöjd.


SÅ snabb, enkel och många användbara finesser och drar jag ut sladden så håller batteriet i ca. 5 timmar! Jag är riktigt nöjd... men det hade jag visst sagt redan ;)
Vår stationära dator har vi också gjort lite mer portabel. Nu när Lisen har fått ett eget rum så fick kontoret flytta ut med en mycket smidig möbel från Jysk, endast 250kr, och se så fint det blev.


jo, Hanna nämnde att jag varit uppe med Lisen för några nätter sedan och där vid 3 - 4 tiden på morgonen så är man inte särskilt klartänkt.
Jag slumrade till lite ytligt och drömde att jag pratade med försäkringskassan. De sa att jag inte kunde vara föräldraledig längre pga att vi inte bodde så högt upp... bara våning 3 och det är inte försvarbart. De sa "Vi måste dra in resten av era föräldradagar. Vi har en gräns på våning nio för att få vara hemma med sitt barn mer än ett år" Anledningen var att ett barn som ramlar ner från våning tre hade stora chanser att överleva men om man bodde på våning nio och över så minskade chanserna markant.
Det roliga med detta var att diskussionen på telefonen var ganska högljud, jag tyckte ju att denna regel var helt galen, Hanna hörde mig prata och ropade: "JOHAN!" och jag svarade: "Ja, tack då. Hej då!" och vaknade. Skrattade för mig själv och hade svårt att få bort leendet när jag låg och analyserade mitt samtal med Försäkringskassan :P

/Johan

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Så snyggt...det är lite kul när man minns hela sin dröm å verkligen kan analysera den i vaket tillstånd. Man kan ju upptäcka de mest sjuka sakerna :)

Magdalena sa...

Härligt snygg dator =)

Jonas sa...

*hahaha* Såå kul! Ibland blir det bara sådär konstiga drömmar. =)
Kul med ny dator, Macböcker är riktigt eleganta saker!