tisdag 13 januari 2009

Girls day out

Idag har jag och Lisen varit själva hela dagen och vi har varit på shoppingrunda. Vi började med en promenad ner till stan och Lisen fick springa av sig lite på torget. Hon hejade på alla människor hon såg. =) Vi letade mascara, nya vantar (vi fick påbackning av farmor...), skor (när Johan skulle ta på henne skorna i går fick han knappt ner foten.. Tänk vad mycket som kan hända på en helg... =) ), en ryggsäck till dagis och så tänkte vi shoppa upp hennes presentkort nu när det va rea på Lilla Mirakel. Halv 12 åkte vi hem, så va vi båda less och hungriga. Vi kom hem med en mascara, en pyjamas, 2 bodysar och ett par vantar. Inte illa ändå. Efter lunch, vila/kaffe/plugg så åkte vi ner på Strömpilen för att fortsätta vårt sökande, framför allt efter skor. Som tur är hittade vi ett par stövlar i hennes låda som hon fick av sin morfar och Ellen för väldigt längesen som var fodrade och som hon har använt. Som tur är har det ju varit plusgrader, men nu går vi mot kallare tider så hon behöver ju ett par nya vinterskor, än fast jag hellre skulle köpa vårskor... På Din Sko hittade vi likadana som hon redan har, fast i 2 strl större, (22) som dessutom va på rean. Köpte ju dom förra oxå på rean förra året, men då kostade dom bara 100 kr. Nu fick jag betala 99 till, men ändå billigare än ordinarie =) (349kr) Jättebra skor! Hon får till och med plats med ett par raggisar. En liten skörd vart det iaf!Lisen har varit jätteduktig hela dagen och hängt med utan gnäll.
Vi har haft en bra tjejdag.

Nu ska jag ha en bra äktenskapskväll med min man!

So long

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, finns det nåt härligare än att få dejta sin egen make! Vi har också en sån kväll... Kram, h

Anonym sa...

Hej Hägglunds.
Stövlar och skor kommer i posten till veckan! Och lite annat för stora och små i familjen :-)
Kram från Ellen

Anonym sa...

Hej Hej!! Kul att läsa hur ni mår! Jag kommer till Umeå på måndag för att plugga, blir kvar hela veckan, alldeles ensam, så Hanna om du har tid så tar jag gärna en promenad och kikar på Umeå! // MALIN

Anonym sa...

Skrev fel adress på min blogg.... www.labansmamma.blogg.se
Har börjat blogga på Sophys begäran!!

Anonym sa...

Hej hej!!
Jomenvisst serru, är jag inte duktig så säg!! =) Jag hoppas verkligen att jag kan hålla det här nu! Jag och självdiciplin brukar ju fungera sådär..men nu så!!

Ge Lisen en stor puss från alla oss här nere!!

Anonym sa...

Åå nu kom ja på de, Malin kan ju ta med din hudkräm upp!! Kanoners kanoner!!