tisdag 27 januari 2009

Sjuk sjuk sjuk

jaha, då va det min tur igen. Nu ligger jag i sängen med huvudvärk, trötthet, feber och förkylning. Jag har på mig leggings under mysbyxorna och en fleecetröja, har gått runt och frusit hela dagen när jag inte legat under storduntäcket... Jag tycker inte om å va sjuk, jag blir så ynklig... =) Som tur är har min man lärt sig det så han tar hand om mig lite extra.
Lisen däremot är purfrisk idag, ingen feber så långt ögat når, men näsan rinner fortfarande... hon fick va hemma idag oxå, men imorgon SKA hon till dagis! Hon har gått runt här i lägenheten idag och gnällt och bara haft tråkigt. kan ju erkänna att jag inte är den bästa underhållaren just nu så det är lite synd om henne. Hon har ju varit hemma sen i lördags och haft feber och idag va hon less. Som tur var kunde Johan komma hem vid 14 och ta ut henne på äventyr. Dom skulle gå till ICA och apoteket och nu har dom vart borta 1 timme.. så långt är det inte dit så de måste ha nåt hyss för sig. men det är ju skönt att hon får lite underhållning. Tror hon är riktigt laddad för dagis imorgon. Då ska hon äta lunch och sova där och sen på torsdag blir det heldag. Hoppas det går vägen nu när hon varit borta så många dagar, men det får vi ju tro.

Imorgon åker Johan till Sthlm lämpligt nog och blir borta tills torsdag em. Tråkigt kan man tycka, men va hjälper det. Han åker ändå. Ska va hemma imorgon från grupparbetet tror jag och passa på och vila när Lisen är på dagis så jag orkar med em, kväll och natt. På torsdag måste jag ju försöka pallra mig iväg till skolan så jag inte missar hela grupparbetet...

Nu kom dom! vi hörs!

/Sjuklingen i sängen

Inga kommentarer: