tisdag 13 januari 2009

Stockholmshelg

I helgen som gick var jag och Johan i Sthlm och hälsade på Elin, Simon och Märta. De ligger på Astrid Lindgrens barnsjukhus och Märta befinner sig på BIVA (BarnIntensivVårdsAvdelning). Lisen var i Strycksele hos farmor och farfar och det gick då hur bra som helst, förutom natten till söndag då hon valde att vara vaken. Så kan det gå!
Vi kom dit på fredagsförmiddagen och Elin mötte oss på flygplatsen och vi fick en personlig taxichaufför som körde oss direkt till Karolinska där vi äntligen fick träffa hela familjen. Fredagen gick åt att hälsa på Märta och gå på Solna Köpcentrum. Jag och Johan gick iväg en sväng själva på stan i Solna framför allt för kaffets skull. =) Denna helgen har varit en prövning för mitt kaffeberoende, men på söndagen hade det värsta gått över och jag klarade mig ända till kvällen utan kaffe. (Nu är vi tillbaka i gamla banor igen. =) ) På kvällen frossade vi i godis till Let´s Dance. På lördagen skulle vi åka till Kista och gå där på dagen för att senare på kvällen gå på bio. Vi kom iväg vid lunch och jag som längtat sååå efter att shoppa gick därifrån med ett par knästrumpor för 20 riksdaler. Det är nu ett bevisat faktum: Jag kan inte shoppa till mig själv!!! Johan däremot gick ur helgen med ett par nya jeans, en skjorta, 4 t-shirts och en slips. Lisen fick ett par supertuffa jeans och en luvtröja. Till henne har jag inga som helst problem att shoppa, framför allt på rean, love it! Vi åt i gallerian där man kan välja mellan massor av restauranger och jag åt det godaste: en beef club sandwish, himmelskt gott! Sen gick vi på bio: Australia. Oj, vilken bra film! Jag förvånar mig själv mer och mer över att jag kan gilla äventyrsfilmer, men den va faktiskt riktigt bra. På söndagen var vi på möte i Filla, alltid lika bra! Niklas är så så bra och Samuel helt fantastisk. Vi åkte hem på kvällen och då hade Elsa och Tommy kört ner Lisen hit så vi slapp hämta henne. Så skönt!
En riktigt bra helg! Det var skönt att få träffa Märta oxå. Hon låg i respiratorn och sov mest. Hon är riktigt lik Lisen då och då, men kan man va annat när man är kusiner! =)

Nu är det ett lite nervöst moment för dom håller på att extubera henne och plocka bort respen. Rädslan finns att det svullnar igen eller bli komplikationer, men jag har stark tro för att det kommer att gå jättebra! Vi ber för Märta-Kristin.

En liten redogörelse av helgen som gått. Nu är vi inne i en ny vecka och på torsdag börjar Lisen på dagis!
/H

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkomna hem! Glada att ni fick en fin-fin helg! Kram, h & s

Anonym sa...

Du skriver väldigt bra, om du ångrar din utbildnig skulle du söka som journalaist. Tack för en fin berättelse om helgen i Sthlm.