onsdag 28 januari 2009

Prövningar

Det är tungt just nu. Jag har influensan, är helt täppt i näsa och hur trött som helst. Lisen är frisk, men var vaken i princip hela natten. Jag sov på soffan för att jag skulle få sova och Johan tog Lisen. Halv 4 byttes vi av... Sov hela förmiddagen efter jag gråtit några floder över att Johan skulle till Sthlm och jag va själv med Lisen, helt okapabel att ta hand om henne. Hon va på dagis till kl 13. Det hade gått hur bra som helst idag, men ojojoj va trött hon va när jag hämtade henne. Trots att hon sovit sov hon när vi kom hem och har sedan gnällt hela eftermiddagen och kvällen. 18.30 fick hon gå i säng efter att ha badat idag igen. Vad gör man inte för lite lugn och ro... Lisen ÄLSKAR att bada! Nu sover hon iaf och jag ber till Gud att hon ska fortsätta med det hela natten. Det finns inte på kartan att jag orkar vara vaken hela natten med henne igen... En gråtens dag är snart till ända tack och lov. Det känns som att vi är ganska prövade just nu och det är inte kul.
Imorgon ska Lisen va heldag på dagis (till kl 15) så då ska jag verkligen passa på att vila. Längtar väldigt mkt till min friska snygga man kommer hem. Jag är ingen bra mamma nu...
Som tur är har jag en väldigt snäll klasskompis som erbjöd sig att handla lite åt oss, t.ex katrinplommon och choklad. Anledningen till att Lisen var vaken inatt kan ha varit att hon hade ont i magen. Hon hade inte bajsat på många dagar, men idag har det släppt lite. Dock proppar jag henne full med katrinplommonpuré för att hon ska få ut det sista oxå och inte ha ont i magen inatt.
Be gärna med mig att vi får sova inatt. Blir aldrig frisk annars...
Nu ska jag gå å äta choklad, sen gå i säng!

3 kommentarer:

Maamiiis sa...

Ojojoj... det är inte kul att va sjuk, och ändå måste ta hand om ett barn! När man själv är den som är mest illa däran! :( Men har du ingen kompis som törs komma och hjälpa dej lite? Eller mamma, pappa? Hoppas du blir frisk snart! Krya på dej! Kram!

Anonym sa...

Vi skickar en stooor kram!!! Önskar att vi hade bott närmare så vi hade kunnat kommit och hjälpt dig!! Lider med dig nu! Hoppas att Lisen har skött sig inatt, så att du har fått sovit ordentligt!!! Krya på dig!!!

Charlotte Ulander sa...

Åh, stackare...vet hur det känns, men det där med att inte var en bra mamma...
jag brukar säga det samma när jag är sjuk, men Josef påpekar alltid att "de klara sig" och att "de får så mycket kärlek hela tiden". Så, jag säger det samma till dig: Lisen klarar sig och jag förmodar att du älskar henne lika mycket som vanligt, det är det viktigaste. Så hoppas du får bli frisk och kan härda ut tills Johan kommer hem. Om du blir sjuk till hösten kan du slå en pling så kanske Lisen kan få komma till oss!
Kram Charlotte