torsdag 19 februari 2009

Dubbeldejt och filmrecenstion

Igårkväll var vi på dubbeldejt med Elina och Joel. Lisens "moster" Julia var hemma från Göteborg och hade erbjudit sig att vara barnvakt en kväll så vi kunde gå ut och det vart alltså igår. Hon och hennes kompis Emelie åt middag med oss. Vi åt grönsaksbiffar. Något helt nytt, men oj så lätt och gott! När vi lagt Lisen åkte vi förbi Sundholms och hämtade paret och sen bar det av till Mecka för fika. Vi tog varsin sak och så delade vi varje sak på 4 så att alla fick smaka av allt. Sen gjorde vi en omröstning om vilken som var godast. Bullen vann, men det var jämnt... Sen bar det iväg till bion och inköp av diverse tillbehör. Filmen vi såg se var Wallander - Hämnden. Ojojoj, vilken bra film. Vi älskar ju Wallander och detta var nog den bästa hittills. Spännande rakt igenom. Helt enkelt superbra! Betyg: 5+/5. Synd bara att det är ett tag kvar till nästa kommer ut, annars hade jag sett den direkt efter... =) Rekommenderas varmt! Vi var hemma vid halv 12 och kvällen var riktigt lyckad. Lisen hade sovit utan ett ljud, bra unge!



Dagens filmrecension:

Titel: Get smart
Skådespelare: Steve Carell, Anne Hathaway mfl
Genre: Action/komedi
Recension: Jag tyckte filmen faktiskt var bra. Gillar inte action egentligen, men denna var rolig med lagom mycket action. Händelserik och med små inslag av kärlek. Helt klart sevärd!
Betyg: 3,5/5

3 kommentarer:

Elina och co sa...

Hurra, vad kul det var att dejta! Och Wallander, vilken kille, ska bli underbart att få klämma de kommande 12 filmerna i en brun soffa någonstans i Umeå :)

Älskar er!

Maamiiis sa...

Åh, vad roligt! Jag försöker få med mattias ut och göra nått ibland med några kompisar, men det är hopplöst! Nått tips hur jag ska lyckas? Åh, jag älskar wallander! Den ska jag verkligen se!!! :)

EMW sa...

Vi gillar också Wallander, får kolla in den där. Tycker ABSOLUT att ni ska komma hit i sommar - skulle ju vara hur roligt som helst!! Kramar