fredag 6 februari 2009

segerdagar

hej vänner!
nu har vi faktiskt haft segerdagar på dagis. Det går hur bra som helst; hon äter, leker och sover, inga problem alls! jag har kunnat vara i skolan eller sitta hemma och läsa och Johan har varit på jobbet, lyxigt värre! det har dessutom varit en riktig utopivecka den här veckan. Johan har i princip bara jobbat dagtid, kommit hem vid 16 och varit hemma hela kvällarna! Vet ni hur underbar det är?! Han har till och med kunnat hjälpa till med maten och läggning av Lisen. En utopi! Tyvärr ska han jobba imorgon hela dagen så då ska jag och Lisen försöka hitta på nåt kul.. nån som är sugen på att leka med oss?! =)

Igår åt vi årets första semla. Underbart! För er som inte riktigt känner mig och mina vanor så äter jag inte mandelmassa. När jag och min bror va små så brukade mamma mosa banan och ha i semlan istället för mandelmassa. När man sedan blev stor var det ju tänkt att man skulle börja äta mandelmassa som alla vuxna gör, men icke då. Jag kör fortfarande på barnvarianten. Vet ni hur gott det är? Mosad banan blandat med lite bröd och grädde. Och så massa grädde på. ojojoj, helt magiskt gott! Så lägg detta på minnet om ni ska bjuda mig på semla. Ha en banan redo! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni borde flytta mot Dalsland för där har vi ätit semlor i över 1 månad nu.
KRAM

Anonym sa...

Ni borde flytta mot Dalsland för där har vi ätit semlor i över 1 månad nu.
KRAM