tisdag 10 februari 2009

Filmtips?

Kära bloggläsande vänner,
Jag och Johan har ett stort problem, eller egentligen är det ju jag... =) Det kommer kvällar då vi är riktigt sugna på att se en bra film och vi börjar kolla utbudet, men jag hittar ALDRIG den där bra känslan som säger att jag vill se den där filmen. Vi kan sitta 1 timme och leta nån film som passar mig och min sinnesstämning och till slut tröttnar jag och är sååå besviken. Då kan jag lika gärna gå och lägga mig, tappar helt motivationen för att göra nåt. Så nu behöver vi er hjälp. Vi behöver tips på bra filmer, blandade kategorier, dock ej skräck. Så, kom igen nu och hjälp oss hitta bra filmer och förhindra förstörda kvällar! =)
Please?!

10 kommentarer:

Isabel sa...

"P.S I love You" - SUPERBRA! Gripande, rolig, romantisk och helt UNDERBAR!

"Finding Neverland" - Romantisk, kreativ, vacker och stämningsfull, en stor favorit!

"The holiday" - ROmantisk komedi. Julig, charmig, vackra människor. Helt fantastisk!


Här var min top-tre och jag tror jag har ungefär samma filmsmak som du ;) De står inte i ordning av vilken jag tycker är bäst, för alla är lika bra fast på olika sätt. Men har ni ej sett dessa så MÅSTE ni se dem. Tror även JOhan tycker om dem. De är dessutom GIVANDE inte bara underhållande.

/ isa

Erika sa...

Gör det enkelt för er... börja mata av imdb.com s top 250-lista genom tiderna... det är liksom ALLA människor på sidan som röstat fram filmerna och inte kritiker.

Maamiiis sa...

Jag har hört att Yes-man (eller vad den nu heter) är bra. Fast den går väl på bio just nu, så det tar ju en stund innan den kommer som hyrfilm!

Magdalena sa...

"Ps I Love You" är ju redan sagd, och den är oslagbart bra!

Sen kan jag tipsa om Marias eviga ögonblick, riktigt bra den också.

Kram Magda,

Anonym sa...

The Aronssons tipsar om följande filmer för lyckade hemmakvällar:

-the notebook, romantisk underbar film, tycker även Jonas :)

-last king of scotland, verklighetsbaserad om ugandas diktator. Sjukt bra!

-the constant gardner, annorlunda å lång, men väldigt värd!

-walk the line, om johnny cash...say no more :)

-bourne-triologin, fartfyllda, intressanta och bra spelade!

vi ser fram emot recensioner på dessa föreslagna filmer, om ni mot förmodan skulle välja att se nån av dem =)
Kram!

Anonym sa...

Haha...jaa men jag skrev ju inget om att det behövde vara sidor med märkeskläder..=) De räcker om det är tuffa kläder! =) De finns inte så mycket av såna på HM och Lindex..=) Benetton kläderna var de ju faktiskt rea på..=) och skinnjacka va billig...hihi! =) Men märkeskläder...tjaa de kan nog kanske bli lite sånt i framtiden...hehe!! =)

Kan instämma att P.S. I love you är en grym film, the holiday, what happens in Vegas, Kärleksbrev-Message in a Bottle med kevin costner är också grym..gammal, men superbra! =) Tjaa de var ju några! Jag säger som någon annan..recensera om du tittar på nån film!! Så vi kan få nå filmtips =)

Marlene sa...

Tänkte bara nämna några bra filmer.

Henry Pool is Here - En kille som har en "fläck" på väggen, varpå grannen menar att det är en kristus bild.
The Notebook - Fantastisk vacker film.
Stepmom (Vid din sida) - Gripande
Efter Bröllopet - Faktiskt så grät jag till denna svenska film
Forrest Gump - Klassiker
Rain Man - Handlar om en kille som tar hand om sin förståndshandikappade bror.
Love Actually - Min topp kärleksfilm just nu, som Notting Hill
Vänner för Livet - Handlar om att vi ska ta hand om varandra.
The Bucket List - Två män ligger på sin dödsbädd och gör en lista över saker som ska vara avklarade innan livet tar slut.

Bubblare:
Masjävlar
A Beautiful Mind
A Walk to remember

Trevlig filmkväll!

Anonym sa...

Top Gun
Cocktail
Vanilla sky
Mission imposible 1-3
Young Guns!

Allt med Tom Cruis!

Sen får jag rekomendera en film på riktigt!
Happy Feet! (jag är ju löjligt förtjust i tecknad/animerad film!)
Annars så är ju "på smällen" bra!
I am legend är bra!
Fools Gold!

Ring mej du syrran så kan vi snacka film i en timme eller så!
Har massa bra på datorn!
Bye

Anonym sa...

Ser att ni redan fått en hel del tips, var ju tvungen att tjuvkika också. Många tipsar om Ps, I love you men jag måste säga att läs den hellre än se den! Jag läste den engelska versionen innan den kom på bio och när jag väl såg den var den en grym besvikelse. Annars älskar jag action thrillers som typ Gladiator osv. Arn-filmerna känns som riktigt bra svenska sådana tycker jag. Patrik 1,5 både rolig och lite djupare än vad man kan tro på utsidan.

Anonym sa...

Å jag tänkte skriva en lista men det behövs ju inte, massvis av bra tips ovan. Vi har ju vår filmlista på bloggen :) Kramar! /Mickan