lördag 7 februari 2009

Mamma & Lisen förmiddag

Idag har jag och Lisen en mamma&Lisen förmiddag, eller dag fresten... =) PappaJohan jobbar givetvis och det är -17 grader så det går inte att gå ut alls... vad gör man med en 1½åring? Jo, idag har vi besökt badhuset för första gången i Lisens liv. Efter frukosten stekte jag några pannkakor och så packade vi väskan och for iväg. Först till Maxi där vi skulle köpa banan och badblöjor. Jag kände när jag vaknade idag att humöret inte riktigt är med mig, men idag skulle det trotsas! Sagt och gjort, på med alla kläder (när det är -17 måste man ha mycket kläder) ut till bilen som givetvis fryst ihop. Motorvärmare hade satt i några timmar, men vad hjälpte det?! Som tur var kom vi in på förarsidan och Lisen tog plats i stolen och jag vid ratten. Vi for sladdandes (det är halt) till Maxi. Ut med Lisen (från fel sida), in på Maxi utan vagn (eftersom personalen inte kunde låna ut nån bricka till vagnen). Med bananer och badblöjor sprang vi sedan ut från Maxi till bilen igen. La blöjorna på taket när jag skulle in med Lisen och sen satte jag mig själv. Mot badhuset!!! Väl där, parkerat trångt, och på väg in kom jag på att blöjorna inte va med... Hm... Jag la dom visst på taket och sen åkte jag. Så där står vi utan blöjor, troligen ligger dom kvar på Maxiparkeringen (60 spänn i sjön). Här var jag mycket mycket nära att bryta ihop och åka hem. MEN jag tog mig samman, skulle inte låta något förstöra vår dag och så vi gick in ändå. Tänkte att dom säkerligen sålde blöjor där och mycket riktigt så gjorde dom det. Nu började det ljusna. Då var det bara att gå in i omklädningsrummet, klä av oss och duscha. Tro det eller ej så hade jag kommit ihåg lås. Efter våra små motgångar så gick vi in och badade i barnlandet och hade det såååå mysigt! Vi åt lite banan och pannkaka i mitten och sen badade vi massor igen. Lisen var lite reserverad i början, men det tog inte länge innan hon kom igång och sprang i vattnet mellan djuren som sprutade vatten. She loved it! Vid 12 gav vi upp, efter några gråtattacker pga att hon ramlat, gick in och duschade, klädde på oss och åkte hem. Det var en mycket nöjd och trött Lisen som satte sig i bilen och somnade på stört. Nu sover hon i vagnen i sitt rum och jag antar att hon kan klämma till med några timmar idag... Det är hon värd! =)

Sammantaget har vi haft en jättemysig badhusdag! Det var minsann inte sista gången vi gick dit inte. Fast nästa gång ska vi nog ta med oss pappa eller någon kompis och badblöjorna...

En annan mycket glädjande nyhet är att Önnbos nu har fått komma till Umeå. Dom ligger på NUS, på vanlig barnavdelning och Märta mår riktigt bra. Hon är på "avgiftning". =) Så nu är det inte många meter mellan oss, men vi ska bli riktigt friska innan vi går dit. Kul är det iaf!

Nu ska jag dricka kaffe!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mysigt med badhuset, där har jag inte varit på år och dar... Kram! /Mickan